În perioada ianuarie-septembrie 2014, doar 18% dintre utilizatori foloseau mobilul pentru a-și planifica o călătorie și 7% foloseau tableta, adică un total de doar 25% din trafic venea de pe dispozitive mobile, în timp ce restul, de 75%, prefera în continuare să intre de pe desktop sau laptop.
Pentru aceeași perioadă a lui 2015, căutările de pe dispozitive mobile au ajuns la peste 47%. Procentul s-a păstrat destul de constant în cazul tabletelor (9% în acest an), dar creșterea semnificativă vine de la cei care își folosesc mobilul să acceseze bilete de avion sau vacanțe: peste 38% preferă să facă planuri de pe telefonul mobil.
„Căutările și achizițiile de pe mobil nu mai reprezintă o nișa, ci o preferință clară, atunci când vine vorba de planificarea vacanțelor. În plus, am observat că mobilul este folosit în primul rând pentru research, iar media de căutari este chiar mai mare decât în cazul userilor care intră de pe desktop”, a observat Manuela Melinescu, directorul de marketing al portalului de turism.
O alta dovadă a tehnologizării modului în care românii privesc vacanțele este că, de la începutul acestui an, peste 64% dintre cei care au cumpărat produse turistice au ales să plătească online cu cardul.
O metodă de plată mult mai inedită a prins de asemenea destul de bine în rândul pasionațiilor de călătorii: criptomoneda BitCoin. În doar câteva luni de la lansarea pe portalul de turism, mai mult de 50 de români au folosit deja „moneda care nici nu există” pentru a cumpăra bilete de avion. În cazul acestei metode de plată, se poate observa o valoare mult mai ridicată a coșului de cumpărături, în medie de 420 euro.

 
 

Urmărește-ne pe Google News