„În anumite aeroporturi nu sunt respectate toate normele pentru control, problemele cele mai grave sunt la punctele de trecere terestră, maritimă şi feroviară, unde nu există în momentul de faţă personal specializat, substanţele necesare pentru identificare şi acele termoscanere. (…) Cursele aeriene şi terestre îşi desfăşoară activitatea ca şi până acum, nu ne-au adus la cunoştinţă măsuri pentru a stopa cursele sau pentru a le anula.(…) Nu ne-au prezentat o hartă a pericolului (cei de la SRI – n.r.), dar dacă ne uităm pe punctele de frontieră terestru, feroviar sau maritim, putem trage singuri concluziile că acolo este pericolul cel mai mare, ţinând cont că pe aeroporturi au fost luate măsuri, în sensul că au fost montate termoscanere”, a declarat Marian Cucşa, vicepreşedintele Comisiei parlamentare de control al activităţii SRI, citat de Agerpres.
Potrivit lui Cucșa, în perioada 15-25 ianuarie, SRI a verificat 845 de persoane care au venit din China. Persoanele au fost verificate de SRI la cererea MAI. De atunci, SRI nu a mai făcut verificări, pentru că nu li s-a solicitat.
Vicepreşedintele comisiei a mai spus că autorităţile trebuie să comunice mai eficient pe tema coronavirusului.
Membrii comisiei vor avea, în perioada următoare, discuţii cu preşedinţii altor comisii din parlament: SIE, Transporturi, Sănătate şi Apărare pentru a vedea care sunt măsurile care se impun la nivel parlamentar, legislativ pentru a preveni pătrunderea pe teritoriul României a acestui coronavirus, a mai declarat Cucşa.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro