Seful de la Prima TV spune ca transferul banilor in conturile RID s-a facut in baza contractului de asociere in participatiune intre MCT-TV si firma sa, Global Media, care s-a angajat, pe durata a trei ani, sa „mediatizeze activitatile asociatului sau (MTC-TV) si a companiilor pe care le reprezinta”: Administratia Porturilor Maritime Constanta (APMC), Caile Ferate CFR si TF-CFR Marfa. Cristian Burci afirma ca cele 5,6 milioane USD sunt destinate achizitionarii de spatii publicitare in valoare de cate doua milioane USD la trei televiziuni: Prima TV (postul pe care-l conduce), Antena 1 si PRO TV (Media PRO). Si din aceste afaceri publicitare, RID ar obtine profituri. Surse din Antena 1 ne-au confirmat ca anul trecut a fost semnat un contract cu RID, dar valoarea acestuia este la jumatate din suma declarata de Burci si ca, la data documentarii noastre (aprilie a.c.), firma sefului de la Prima TV nu cheltuise nici jumatate din suma angajata. Conducerea Media PRO a refuzat sa faca vreo declaratie care sa confirme/infirme spusele lui Burci.
Daca ar fi sa acordam credit declaratiei lui Cristian Burci, inseamna ca asistam la un caz clasic de „cumparare” a celor trei televiziuni cu bugete de publicitate venite de la companiile din subordinea ministerului condus de Mitrea. Dar declaratia lui Burci este contrazisa de un responsabil din Departamentul de marketing al APMC, care ne-a declarat ca Administratia Porturilor Maritime Constanta deruleaza contractele de publicitate direct cu mass-media, fara intermediari.
Este ciudat faptul ca MTC-TV a transferat o suma importanta in conturile RID, firma care nu avea experienta si notorietate in afaceri de televiziune si publicitate si al carei actionar 100% este Albany Holdings, un offshore din New Jersey (SUA). Suspecta este si graba cu care au fost dirijati banii catre RID, in intervalul 2 iulie – 2 august 2001. Daca MTC-TV nu a fost relansata pana acum, daca banii nu au fost cheltuiti pe contractele de publicitate, atunci se pune o intrebare fireasca: ce s-a intamplat cu 5,6 milioane USD, suma directionata cu atata generozitate catre firma lui Burci?
Scopurile asocierii dintre Global Media si MTC-TV – „mediatizarea activitatii asociatului si a companiilor pe care le reprezinta”, „elaborarea de programe PR si de direct marketing”, „ridicarea calitatii programelor si a standardelor tehnice ale televiziunii”, „infiintarea unui minitrust media zonal” – au ramas doar niste litere moarte in niste contracte pentru care Miron Mitrea ar trebui sa raspunda. Printr-o demisie. (Cititi in revista „Capital” de azi ancheta integrala)