Iată care sunt instituţiile care au dreptul, prin lege, să intervină şi să soluţioneze problema reclamată de locatari/proprietari:

Primăria de sector sau din localitate, prin Serviciul Relaţii cu Asociaţiile. Funcţionarii acesteia au obligaţia ca, la cererea oricărui proprietar, să intervină la faţa locului, să verifice respectarea legii şi să aplice sancţiuni celor vinovaţi de abuzuri şi ilegalităţi în bloc;

Secţiile de poliţie teritoriale. Poliţiştii pot interveni în cazuri de tulburare a liniştii publice, de nerespectare a normelor de convieţuire socială, pentru nedeclararea persoanelor în Cartea de imobil, pentru fraude, abuzuri, neglijenţă în serviciu şi trafic de influenţă;

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin filialele teritoriale. Poate ancheta şi sancţiona aspru oricare furnizor de servicii care face abuzuri, chiar prin prevederi contractuale;

Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice

A.N.R.S.C. Funcţionarii acestei instituţii au obligaţia ca pentru orice problemă care afectează cetăţeanul cu privire la apă, gunoi, căldură, repartitoare să intervină pentru rezolvare, sancţionând sau chiar eliminând furnizorul în cauză de pe piaţa serviciilor publice.

Curs pentru administratori

Federaţia Asociaţiilor de Proprietari din România va organiza un nou curs pentru administratorii de bloc, începând cu data de 13 februarie. Acesta durează şapte săptămâni şi se desfăşoară sâmbăta şi duminica, între orele 9.00 şi 13.00. Înscrierile se fac până pe 12 februarie, la sediul FAPR, din str. Sfin- ţii Apostoli nr. 44, sector 5, Bucureşti.

 
 

Urmărește-ne pe Google News