Potrivit Guvernului, aeroportul din zona de sud a Bucureştiului urmează să devină un punct de tranzit în deplasările pasagerilor către regiunile Asia – Pacific şi Europa – America. Este unul dintre proiectele majore pe care Excutivul vrea să le realizez în Partaneriat public-privat. Cu toate acestea, Guvernul nu știe nici termenul de finalizare a acestui proiect și nici costul lui.
În schimb, Executivul a anunțat că dimensiunea Aeroportului Bucureşti Sud va trebui proiectată pentru un trafic de aproximativ 30 de milioane de pasageri.
„Dimensiunea aeroportului va trebui proiectată pentru un trafic de aproximativ 30 de milioane de pasageri, pe o suprafaţă desfăşurată de maximum 600 de hectare şi să fie dotat cu cel puţin două terminale. În măsura în care se vor identifica asemenea suprafeţe la autorităţile locale, aceste autorităţi pot participa la constituirea societăţii de proiect”, a spus purtărul de cuvânt al Guvernului, Nelu Barbu.
Accesul la Aeroportul București Sud se va face și pe noua autostrada București-Alexandria-Craiova, și pe centura Bucureștiului, care este prevăzută să treacă în apropiere, cât și pe noua magistrală de metrou Bragadiru-Piața Unirii, potrivit sursei citate.
Potrivit Newsweek, Călin Popescu Tăriceanu a promis, în 2008, pe când era premierul României, că va demara lucrările pentru Proiectul Aeroportul Bucureşti Sud.
Presa vremii nota că decizia ca noul aeroport pentru municipiul Bucureşti să fie construit în apropierea localităţii Adunaţii Copăceni este luată în proporţie de 80-90%. Primarul localităţii a declarat că subiectul fusese discutat şi cu premierul, care a și mers în vizită în judeţul Giurgiu.
Proiectul Aeroportului Sud a fost susţinut de omul de afaceri Nelu Iordache, patronul firmei de construcţii Romstrade şi a companiei low cost Blue Air, despre care presa a relatat la acea vreme că ar deține terenuri exact în zona viitorul aeroport. Mai mult, ar fi urma că Blueair să își mute operațiunile pe această nouă poartă aeriană.
În anul 2012, Nelu Iordache a anunțat că firma sa, Romstrade, va construi un aeroport internațional privat, care ar fi trebuit finalizat în 2014. Acesta se va afla la 22 de kilometri de Bucureşti și 40 de kilometri de Giurgiu, iar șantierul ar fi urma să coste circa 200 milioane de euro.
Lucrurile au fost suspendate după ce Nelu Iordache a fost arestat pentru deturnarea fondurilor europene tocmai în favoarea acestui proiect
Aeroportul Otopeni și cei din Băneasa, număr record de pasageri, respectiv 12,84 milioane, în 2017
În acest moment, cele două Aeroporturi din Capitală funcționează la capacitate maximă. O arată numărul record de pasageri, respectiv 12,84 milioane, cu 16,8% mai mulţi decât în 2016, depăşind astfel media europeană.
Potrivit datelor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), remise marţi AGERPRES, dezvoltarea traficului aerian de pasageri s-a manifestat şi printr-o creştere a mişcărilor de aeronave, pe cele două aeroporturi – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu – înregistrându-se, în 2017, un număr de 130.000 de aterizări şi decolări, în creştere cu 7,7% raportat la anul precedent.
Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (Otopeni) a fost clasat de către Airports Council International – Europe în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în primele zece luni ale lui 2017.
La categoria aeroporturilor cu 10-25 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coandă, care a avut o creştere de 16,7% a traficului aerian, a ocupat locul cinci, surclasând aeroporturi precum Lisabona, Berlin, Bruxelles, Atena, Milano, Praga sau Budapesta.
Ce promisiuni a făcut PSD în Programul de Guvernare: Legătură între Autostrada A3 și Aeroportul Henri Coandă
- Legătura A3-Aeroport Henri Coandă (43,11 mil Euro, FEN+BS) Perioada: 2017-2019
- Realizarea unui terminal de pasageri cu o suprafaţă de minimum 250 mp pentru a asigura un nivel de serviciu B.
- Demararea de urgenţă a lucrărilor de modernizare a pistei 1, prin refacerea căii de rulare şi montare a unui balizaj nou şi a 2 ILS-uri noi.
- construirea unor parcări noi în zona Aeroportului
- construirea unei autogări pentru autobuze și microbuze