Cuprins:
Întârzieri nejustificate la frontieră
Aderarea României la spațiul Schengen a eliminat controalele la frontiera cu Ungaria, dar trenurile internaționale încă staționează inutil la graniță. Asociația „Mulțime în Mișcare” a criticat Guvernul ungar pentru că nu a adaptat mersul trenurilor la noua situație.
Trenurile internaționale între România și Ungaria continuă să oprească aproximativ 40 de minute la stațiile de frontieră, deși controalele nu mai sunt necesare. Această situație reflectă negativ asupra Ministerului ungar al Construcțiilor și Transporturilor, care nu a reușit să implementeze o modificare simplă a orarelor.
Asociația Mulțime în Mișcare subliniază: „Desigur, schimbarea structurii orare a trenurilor internaționale necesită coordonarea a numeroase aspecte între rețelele feroviare, dar a fost destul timp pentru asta, întrucât deschiderea frontierei de stat era un pas planificat de ani de zile.”
Exemplu concret
Pe linia Püspökladány – Oradea, trenurile internaționale nu vor circula dincolo de Oradea dinspre Ungaria pentru o perioadă îndelungată din cauza lucrărilor de reabilitare. Cu toate acestea, călătoria de 25 de minute până la Oradea durează peste o oră din cauza staționării inutile la frontieră.
Asociația menționează: „Sosirea la Oradea, care se află la 25 de minute cu trenul de la gara de frontieră cu Ungaria, durează mai mult de o oră din cauza așteptării inutile de 40 de minute, în pofida faptului că trecerea trenurilor internaționale fără oprire nu este împiedicată de niciun motiv privind capacitatea peronului sau conexiunile conform mersul trenurilor.”
Critici la adresa guvernului ungar
Organizația „Mulțime în Mișcare” și-a exprimat dezamăgirea față de incapacitatea Guvernului ungar de a valorifica oportunitatea creată de aderarea României la Schengen. În loc să îmbunătățească conexiunile de transport în zonele de frontieră și să faciliteze legăturile între comunitățile maghiare de pe ambele părți ale graniței, autoritățile nu au reușit nici măcar să adapteze programul serviciilor existente.
Asociația consideră „profund regretabil faptul că Guvernul ungar, în loc să restabilească legăturile de transport mult dorite ale zonelor de frontieră, care sunt separate de aria lor naturală de atracție, și în loc să creeze o legătură între compatrioții noștri care locuiesc de ambele părți ale graniței, s-a dovedit incapabil să-și îndeplinească măcar datoria publică de bază, cum ar fi adaptarea programului serviciilor existente la posibilități.”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro