Keith Weed, directorul de marketing al gigantului anglo-olandez, spune că grupul nu va mai investi în platformele sau mediile care nu protejează copiii sau care creează diviziuni în societate, promovează furia sau ura.
Unilever este al doilea consumator de publicitate din lume, imediat după rivala Proctor & Gamble, iar zilnic 2,5 miliarde de oameni de pe planetă, adică peste o treime, folosesc produse ale companiei.
Facebook are de aproape doi ani o problemă cu știrile false și propaganda rusă dusă prin intermediul platformelor sale. De altfel, gigantul social a recunoscut că propaganda rusă a ajuns la 126 de milioane de americani în cadrul alegerilor prezidențiale din SUA.
Mai nou, Facebook testează un buton de ”Downvote” pentru ca utilizatorii să poată ascunde postările, iar compania va primi feed-back despre acestea.
Google, în colimator pentru conspirațiile de pe YouTube
Nici Google nu e uitată. Motorul său de căutare scoate mereu la iveală știri false sau sugestii rasiste ori xenofobe.
Anul trecut, YouTube – cel mai popular site video din lume, care este de asemenea deținut de Google – a fost ținta unei adevărate revolte a agențiilor de publicitate, după ce s-a constatat că reclamele apărea alături de clipuri violente.
Recent, YouTube a fost critcată pentru filmulețe care exploatează copii, dar și pentru scandalul generat de ”vedeta” Logan Paul, care a prezentat pe site cadavrul unui sinucis din Japonia.
YouTube a marcat drept ”propagandă” filmulețele Russia Today, post tv rus deținut de Kremlin, dar nu a marcat drept propagandă postul american Fox News sau Infowars – un canal deținut de către conservatorul Alex Jones – care împrăștie în spațiul public tot felul de teorii ale conspirației.
YouTube a luat măsuri împotriva conținutului extremist, însă acest lucru nu a scutit compania de critici, pe motiv că face prea puțin și prea târziu.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!