„Polițele de asigurare încheiate de clienți la Euroins România rămân valabile, conform prevederilor legale, încă 90 de zile după data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Astfel, șoferii care aveau polițe RCA la această societate vor putea circula în continuare pe drumurile publice, rămânând asigurați până la data respectivă”, se arată în comunicatul organizației, care cuprinde 20 de societăți de asigurare din România.
Euroins deține, conform datelor oficiale, o cotă de piață de 31% pe segmentul RCA, astfel că unu din trei șoferi români are poliță auto obligatorie la această companie.
Euroins are cei mai mulți asigurați pe acest segment, având aproximativ 2,5 milioane de contracte.
În ceea ce îi privește pe păgubiții unui accident cauzat prin intermediul unui vehicul acoperit printr-o poliță RCA emisă de societatea Euroins România, ei vor fi despăgubiți în baza acesteia de către Fondul de Garantare a Asiguraților, mai spune uniunea.
Al patrulea faliment al liderului de piață
Este a patra oară la rând când liderul de piață din domeniul asigurărilor de răspundere civilă auto dă faliment, după Astra, Carpatica și City Insurance.
De asemenea, UNSAR cere autorităților să găsească cauzele falimentelor, astfel încât să nu mai existe altele în viitor.
„Având în vedere falimentele care au marcat în ultimii ani anumite societăți axate pe zona asigurărilor obligatorii RCA, ne exprimăm încrederea că autoritățile statului vor găsi nu numai cauzele care au condus la aceste evoluții, ci și căile de a preîntâmpina astfel de situații pe viitor, inclusiv o analiză detaliată și imparțială a întregului context legislativ specific RCA”, se arată în comunicatul UNSAR.
Uniunea precizează că problemele din domeniul RCA nu se regăsesc și în celelalte sectoare de asigurări, precum asigurările de viață, de bunuri sau proprietăți.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro