Acesta s-a plâns că Apple se folosește de propria platformă pentru a-și avantaja serviciul său Apple Music și de a dezavantaja concurenții.

Mai precis, la mijloc este vorba de comisionul de 30% pe care Apple îl percepe din orice vânzare de aplicație sau abonament realizat prin infrastructura sa.

Arbitru și jucător

Problema este că Apple este și arbitru, dar și jucător prin propriul serviciu Apple Music.

Adică Spotify trebuie să cotizeze și cei 30%, dar și să concureze cu Apple Music. Numai că Apple Music nu are nevoie să plătească cei 30%.

De asemenea, Spotify s-a mai plâns că Apple i-a respins de mai multe ori aplicațiile sale în 2015 și 2016. Apple a adăugat ulterior o facilitate prin care aplicațiile de muzică puteau funcționa pe Apple Watch, aceasta fiind folosită de serviciul concurent Pandora.

Niciuna din cele două companii nu au comentat informaţiile, abţinându-se de la a comunica pe acest subiect cel puţin până când investigaţia va fi anunţată oficial.

Anterior, Apple a spus că Spotify vrea să folosească infrastructura sa de parcă ar fi aplicație gratuită, ceea ce nu este cazul.

Apple pariază tot mai mult pe sectorul serviciilor, după scăderea vânzărilor pentru iPhone.

Precedentul Microsoft

În trecut, Apple a avut același gen de diferend cu Microsoft, în privința banilor colectați pentru abonamentele la Office 365, o suită de programe disponibilă pe mai multe sisteme de operare, nu doar pe iOS.

Apple a mai fost amendată de către UE pentru cartel în privința vânzării de cărți electronice.

De asemenea, a fost amendată cu 13 miliarde de euro, cea mai mare amendă dată vreodată de UE, pentru ajutoare fiscale ilegale primite în Irlanda.

 
 

Urmărește-ne pe Google News