Aproape jumătate dintre respondenţi (49%) „nu au deloc sau au foarte puţină încredere” că guvernanţii vor respecta toate promisiunile legate de salarizarea cadrelor didactice făcute în timpul grevei. 35% sunt rezervaţi şi doar 16% cred că promisiunile vor fi respectate în mare sau în foarte mare măsură.
Doar 32% dintre profesori consideră „bună” sau „ foarte bună” situaţia financiară, iar 39% dintre respondenţi o consideră acceptabilă, relevă sondajul referitor la condiţiile de lucru, resurse şi motivaţie în sistemul educaţional din România, la început de an şcolar.
Sondajul a fost realizat de World Vision România la sfârşitul lunii august pe un eşantion de 800 de cadre didactice.
Greva profesorilor a generat atât ostilități între cadrele didactice, cât și semne de solidaritate
Conform cercetării, 70% dintre cadrele didactice încep anul şcolar cu un nivel ridicat de motivaţie
„Acest procent poate fi şi rezultatul unei creşteri a stimei de sine (pentru 32% dintre respondenţi) şi a motivaţiei personale (pentru 33% dintre respondenţi) după greva angajaţilor din învăţământul preuniversitar din această vară”, se arată într-un comunicat al World Vision România.
Potrivit studiului, „în urma grevei cadrelor didactice, 24% dintre respondenţi remarcă schimbări negative în relaţia cu colegii, ceea ce indică posibilitatea ca greva să fi generat dispute în cancelarii şi alţi 12% dintre profesori remarcă şi schimbări pozitive, în sensul creşterii solidarizării între colegi”.
Ce părere au profesorii despre propunerea de acordare a burselor şcolare în anul şcolar 2023-2024
Un procent de 84% dintre profesori sunt împotriva eliminării burselor sociale pentru elevii navetişti, iar un procent similar cere ca bursele de studiu să fie reintroduse pentru elevii care au media peste 7,50 şi vin din familii unde venitul per membru nu depăşeşte salariul minim pe economie.
„În acelaşi context de început de an şcolar, 31% dintre profesori spun că starea/calitatea clădirilor şcolare este doar relativ optimă sau sub-optimă atunci când vine vorba de reparaţii, utilităţi şi igienizare. Totodată, 39% dintre respondenţi spun acelaşi lucru despre calitatea mobilierului şi a altor echipamente”, transmite fundația.
Referitor la infrastructura digitală şi a personalului care poate sprijini activitatea profesorilor, 51% dintre respondenţi spun că nu au suficiente echipamente IT cu care să desfăşoare un proces educaţional de calitate.
Studiul mai arată că, 50% dintre profesorii-respondenţi consideră că au prea mulţi elevi în clasa lor, astfel încât să facă o educaţie de calitate individualizată, adică pe măsura nevoilor fiecărui elev. Situaţia este mult mai presantă în mediul urban, unde 56% dintre profesorii care au răspuns la chestionar se confruntă cu această problemă, faţă de 34% care predau în mediul rural.
Scăderea numărului de elevi din mediul rural vine ca urmare a mai multor factori: scăderea natalităţii, migraţie, scăderea numărului de şcoli şi licee din rural şi înscrierea copiilor în mediul urban sau peri-urban.
„Rezultatele acestui sondaj reflectă un paradox al sistemului educaţional din România. Avem profesori motivaţi, dar fără resursele necesare pentru a-şi face munca la standardele pe care ei şi le doresc. Investiţia în educaţie trebuie să fie o prioritate naţională. Rezultatele acestui sondaj trebuie să servească drept un apel la acţiune pentru îmbunătăţirea sistemului de învăţământ”, transmite directorul-executiv World Vision România, Mihaela Nabăr.
Aceasta a precizat că guvernanții trebuie să vină cu soluții privind îndeplinirea promisiunilor financiare făcute profesorilor.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
durban22 • 11.09.2023, 09:32
Primul lucru este sa-si faca datoria de dascal in scolile romanesti!.
durban22 • 11.09.2023, 09:32
Primul lucru este sa-si faca datoria de dascal in scolile romanesti!.