Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să stai cu ochii pe aparatele de acest gen… ca pe butelie. Nu le uiţi pe cearceaful de plajă, nici pe masa de la terasă, nici în camera de hotel. Le ţii tot timpul ”la purtător”.
În eventualitatea de nedorit în care ai fi furat, trebuie să limitezi la maximum profitul hoţului. Deci…
Evită accesarea nedorită a telefonului
-înainte de a pleca în vacanță notează numerele de telefon la care poţi apela propriul furnizor de servicii de telefonie
– blochează cartela SIM printr-un cod PIN complex
– setează perioada minimă de inactivitate după care terminalul este blocat automat; setează o parolă pentru deblocarea echipamentului
– instalarea unui program antivirus bine cunoscut și setarea acestuia pentru actualizări și scanări periodice
– păstrarea restricțiilor de securitate configurate de producătorul terminalului
– actualizarea periodică a aplicațiilor instalate și a sistemului de operare.
-dacă ai fost furat, solicită imediat furnizorului tău de servicii de telefonie suspendarea temporară a numărului; ulterior îţi va fi furnizată o nouă cartela SIM cu același număr
-atenţie!, operatorii telecom pot bloca numai cartela SIM, nu și smartphone-ul sau tableta, iar pentru recuperarea acestor echipamente este necesar depui o plângere la poliție
Păzeşte-ţi tableta şi smartphone-ul
-nu folosi PIN-ul implicit, personalizează-l și nu-l comunica nimănui
– setează o parolă pentru ecran şi o perioadă minimă de inactivitate după care terminalul se blochează automat
-poți restricționa unele direcții de apelare (de exemplu, apelurile internaționale)
-nu modifica restricțiile de securitate configurate de producătorul terminalului
– descarcă o aplicație de localizare a terminalului și de ștergere a datelor din memoria lor în cazul în care nu mai pot fi recuperate; există şi programe prin care poţi face o copie de siguranță a contactelor și datelor din telefon, dar şi aplicaţii pentru accesul la distanță, care îți permit să ștergi informațiile stocate în telefon (cum ar fi fotografiile, lista de contacte etc.).
Nu te lăsa păcălit de hoţi!
-ești sunat și ți se solicită să transmiți un SMS, să tastezi un cod pe telefon sau să comunici anumite date personale? Deşi uneori sunt prezentate ca venind de la operatorul tău de telefonie sau din partea unor companii cunoscute, aceste comunicări sunt de fapt tentative de fraudă
-pretextele invocate sunt veritabile capcane: chipurile poţi câştiga un premiu, participa la o promoţie sau se verifică funcţionarea serviciului de telefonie sau a unor plăţi către operatorul de telefonie… În realitate, dând curs unor asemenea cereri încarci sau transferi credit pe cartelele unor persoane necunoscute
-dacă ai dat deja curs unei solicitări de acest gen, contactează imediat operatorul de telefonie şi organele de poliţie! De regulă, furnizorul poate bloca numărul de telefon către care s-a realizat încărcarea/tansferul de credit, dar este posibil ca şi suma pierdută să fie blocată până la finalizarea investigaţiilor.