„Unul dintre avantajele plății în rate a vacanței ține de faptul că aceasta este asigurată la un pret avantajos şi fără un efort financiar imediat. În plus, există variante multiple de plată: online, telefonic, la sediul agenţiei de turism. De asemenea, vacanțele în rate oferă o mai bună gestionare a bugetului de vacanţă: plata cu cardul permite achitarea integrală până la plecarea în vacanţă (funcţie de numărul de rate) şi de aici şi o securizare a bugetului pentru eventuale alte servicii opţionale”, a declarat pentru Libertatea, Dan Dumitru, director de marketing Mareea.
Compania are încheiate parteneriate cu majoritatea băncilor din România, dintre care Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Credite Europe Bank, BRD, Garanti Bank etc.
Potrivit oficialului, turistul roman care cumpăra vacanțe în rate are o vârstă cuprinsă între 20 și 50 de ani, dar în general aici este vorba de cupluri tinere, preponderant fără copii. Cei mai mulți dintre ei aleg să își achite vacanțele în 6 rate, desi ajung să fie plătite și în 12. Dacă vorbim de valoarea vacanțelor cumpărate acestea pornesc de la 600 de euro și pot ajungă până la 1.200 de euro, ceea ce ne duce cu gândul că rata minimă este de 100 de euro.
Clientul la fel de tânăr, dar mai cu dare de mână
Și dacă la Mareea, cei care cumpără astfel de oferte sunt cam 35% dintre clienți, la Paralela 45 lucrurile stau puțin diferit.
Potrivit Corinei Enache, Sales Manager la Paralela 45, clienții firmei de turism care cumpără astfel de vacanțe sunt, în general, români, cu vârstele cuprinse între 30 şi 50 de ani. „Dacă facem profilul celui care cumpără în rate vedem că este o persoană activă, angajată, iar ratele în care plătește ajungă să fie între 4 și 12, în funcție de bancă sau promoție”, a declarant Corina Enache.
Valoarea concediilor achitate în mai multe părți ajung să varieze de la 500 de euro și 2.500 de euro. Potrivit informațiilor furnizate de companie, doar între 5% și 8% dintre clienți ajungă să apeleze la plata în rate a vacanței.
Se remarcă o preferinţă din ce în ce mai mare a clientului român de utilizare a mijloacelor de plată bancare, în special prin cardurile de credit cu dobândă zero. În ultimii trei ani, de când ofertele early booking sunt alese de din ce în ce mai mulţi români, vacanța în rate a devenit ceva aproape obișnuit.
Litoralul românesc, tot mai preferat
Românii preferă tot mai mult litoralul românesc, această zonă fiind urmată de staţiunile balneoclimaterice, și apoi, de cele montane. De asemenea, potrivit turoperatorilor, se observă o creştere a rezervărilor pentru hotelurile tip all inclusive de pe litoralul românesc, dar şi o creştere a cererii pentru hotelurile cu centre spa.
La ora actuală, pe litoralul românesc sunt 9 hoteluri de 5 stele, 59 hoteluri de 4 stele, 153 hoteluri de 3 stele, 91 hoteluri de 2 stele şi 2 hoteluri de 1 stea. Din totalul de 314 de hoteluri, 23 de hoteluri au regim all inclusive. Pe litoralul românesc sunt autorizate, în total, peste 800 de structuri de cazare (hoteluri, vile, hosteluri, apartamente în regim hotelier, bungalouri, pensiuni).
Românii preferă din ce în ce mai mult hotelurile de 3 şi 4 stele şi serviciile all inclusive. Cele mai multe hoteluri de 5 stele se află în Mamaia şi Mamaia Nord (4), precum şi cele mai multe hoteluri cu regim all inclusive (9). Mamaia, de altfel, este şi cea mai mare staţiune de pe litoralul românesc, raportat la capacitatea de cazare, cele mai multe hoteluri de 4 stele fiind tot în Mamaia şi Mamaia Nord (31), la fel ca şi la categoria de 3 stele (44).
Grecia, destinația externă nr. 1
Grecia, rămâne destinaţia externă favorită a românilor. Vânzările se concentrează pe insulele cunoscute (Creta, Rhodos, Zakynthos şi Corfu) dar şi pe Grecia Continentală (Halkidiki, Rivera Olimpului), unde se ajunge repede cu autocarul sau automobilul. Topul destinaţiilor din Grecia, în funcţie de numărul de turişti, este condus de Halkidiki, urmat de Riviera Olimpului, Creta, Zakynthos, Rhodos, Thassos şi Corfu. Potrivit celor de la Mareea, tipologia turistului român care alege Grecia: familist, cu copii, preferă hotelurile de 3 şi 4 stele cu demipensiune, facilităţi pentru copii, water park-uri şi plajă în proximitate.
La polul opus se află Turcia, care a fost, în ultimele luni, ținta mai multpr atacuri teroriste. Din acest motiv foarte mulți turiști s-au îndreptat către Grecia. Pentru a mai atrage dintre turiștii pierduți, hotelierii au ajuns să practice și oferte redusă chiar și cu 50%. Românii preferă în Turcia hotelurile de 4 şi 5 stele cu servicii all inclusive şi ultra all inclusive.