În comunicatul transmis de CFR Călători este precizat faptul că: „La temperaturi care pot depăsi 50 de grade Celsius la nivelul șinei, pot apărea situații neprevăzute și disfunctionalităti ale componentelor electronice ale instalațiilor de climatizare care își întrerup neprogramat funcționarea în parcurs. Atunci când există asemenea cazuri, se iau măsuri operative de remediere dacă este posibil, în caz contrar, de retragere a vagoanelor din compunerea trenurilor și de redistribuire a pasagerilor în celelalte vagoane din tren”.
Călătorii sunt informați că instalațiile de climatizare sunt verificate înainte de fiecare cursă, pentru a evita în acest mod posibilele defectări pe parcursul călătoriei. De asemenea, în cazul în care anumite componente ale instalațiilor de climatizare se defectează, se încearcă repararea lor, iar dacă nu este posibil, acele vagoane sunt retrase din compunerea trenurilor și pasagerii sunt redistribuiți în celelalte vagoane din tren.
Din punctul de vedere al călătorilor, lucrurile nu stau deloc așa. În plin Cod Galben și Portocaliu de Caniculă, sute de călători circulă cu trenuri fără aer condiționat, iar dincolo de discomfortul creat, din cauza căldurii, nu reușesc să ajungă la destinație la timp.
EXCLUSIV/ S-a recăsătorit în pușcărie cu un tâlhar! Asasina sirianului l-a uitat pe amantul închis și el pentru complicitate la crimă
„Ne coacem că în incubator. Cred că 28 de grade sunt cel puțin acum, la ora asta, dacă nu 30”, spune un călător. Un alt pasager afectat de căldură îl completează: „Mizerie, căldură, vechituri. Aer condiționat? Haha, nici nu poate fi vorba. Peste o sută de ani poate!”
Directorul CFR Călători a declarat recent, faptul că încearcă să rezolve această problemă, câteva sute de garnituri CFR circulând fără aer condiționat. Compania își dorește să climatizeze în jur de 69 de vagoane, dar programul durează timp de minimum doi ani, prea mult pentru oamenii care sunt nevoiți să circule în aceste condiții.
„Nașul, controlorii de tren deschid ușile că să poată să facă aer, altfel nu se poate”, spune un alt călător. Unii fac chiar haz de necaz, când văd că sunt lipsiți de orice putere pentru a rezolva problema: „Super, nu-ți trebuie decât o bere rece!”, a mărturisit o altă persoană.
Un alt impediment pentru călători este faptul că trenurile merg și mai încet în această perioadă. Din cauza căldurii, viteza pe mai multe magistrale din tară este redusă cu 20-30 de kilometri la oră. O măsură de sigurantă, pentru că există riscul că șinele se pot dilata. La noi insă, chiar și în condiții normale garniturile circulă în medie cu 50 de kilometri la oră.
Iar vara abia a început. Meteorologii spun că, în weekend, temperaturile ar putea atinge chiar și 40 de grade Celsius.
CFR Infrastructură a transmis un alt comunicat, în care precizează că „(…) viteză de circulație a trenurilor va fi redusă în anumite intervale de timp cu 20-30 km/h făþă de viteză normală de circulație. (…) Măsură este obligatorie pentu siguranþa traficului feroviar ºi, de asemenea, este aplicată de ătoate administraþiile de cale ferată deoarece, în astfel de perioade, temperatura inregistrată la nivelul șinei poate depăsi 50 de grade C.(…)”.
Incredibila poveste a fotbalistului călugărit care a lepădat haina monahală și s-a căsătorit