Compania a eliminat spotul publicitar de pe YouTube, după ce s-a confruntat cu o puternică reacţie publică negativă, dar de atunci acesta a fost reîncărcat de internauți și s-a viralizat.
Unii utilizatori au comparat, de asemenea, comportamentul bărbatului cu „molka”, practica ilegală de a filma în secret oamenii.
„Ne cerem scuze sincer tuturor celor care s-au simţit inconfortabil din cauza reclamei la lapte lansată pe data de 29 luna trecută”, a scris Seoul Dairy Cooperative, compania care deține Seoul Milk, într-un mesaj publicat online.
„Tratăm această situație cu seriozitate și vom efectua o evaluare internă, urmând să fim extrem de atenți pentru a preveni astfel de incidente pe viitor. Ne plecăm capul în semn de scuze”, a adăugat compania.
Clipul publicitar începe cu un bărbat care rătăcește într-un peisaj rural, cu o cameră de luat vederi. „Am reuşit într-un final să le surprindem pe cameră într-un loc de o curăţenie impecabilă”, afirmă o voce masculină, pe fundal.
Apoi bărbatul, ascuns în tufișuri, filmează un grup de femei bând dintr-un pârâu și făcând yoga. Când bărbatul calcă din greșeală pe o creangă, femeile se sperie și se transformă brusc în vaci.
Reclama se termină cu cuvintele „Apă curată, nutreț organic, Seoul Milk 100% pur. Lapte organic dintr-o fermă ecologică în natura plăcută a orașului Cheongyang”.
Spotul video a declanșat o dezbatere națională asupra sexismului și a problemelor delicate legate de gen, dar criticile nu s-au limitat la femeile care se transformă în vaci.
Unii internauți și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la faptul că bărbatul filmează în mod clandestin grupul de femei, în contextul în care infracțiunile legate de înregistrarea pe ascuns s-au înmulțit considerabil în Coreea de Sud în ultimii ani.
Molka, care se traduce prin „cameră ascunsă”, a devenit o problemă specifică pentru femeile din Coreea de Sud.
Nu este prima dată când Seoul Milk creează controverse în media. În 2003, compania a organizat un spectacol în cadrul căruia mai multe modele nud s-au stropit cu iaurt. Șeful departamentului de marketing al Seoul Milk și modelele care au participat la eveniment au fost amendate pentru obscenitate.