- Libertatea continuă scoaterea la iveală a unor fapte halucinante din dosarele penale ale clanului Cosma.
- Ca să poată lua 10% pentru PSD și o treime din profit pentru Vlad Cosma și apropiații săi, o uliță asfaltată din satul Aluniș, de lângă Slănic Prahova, are pe hârtii și în deconturi un kilometru și în realitate, 800 de metri.
- Reporterul Libertatea Răzvan Luțac a mers să vadă drumul Valea Cireşului şi vă arată imagini cu cele 200 de metri transformate în şpagă.
Investigație de Mirela Neag, Adriana Oprea, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan
La 42 de kilometri de Ploiești, în zona deluroasă a județului Prahova, aproape de Slănic, satul Aluniș ascunde o uliță asfaltată după schema familiei Cosma.
Drumul Valea Cireșului pleacă din DJ 214, te duce peste un podeț unde mașinile încap cu greu și continuă în amonte, șiruind pe lângă case înghesuite și vile de vacanță.
De la podeț și până la capătul asfaltului sunt, conform măsurătorii, fix 800 de metri. Numai în Hotărârile Consiliului Local Aluniș drumul are 1.000 de metri, asfaltat integral, cu tot cu apendicul care este încă pietruit. Atât au achitat cetățenii.
Kilometrul a devenit de 800 de metri și este mult mai scump, pentru că astfel puteau fi întorși banii către mafia care controla județul Prahova.
Firma care a câştigat licitaţia pentru asfaltarea drumului este Cast SRL, un gigant al județului Prahova când vine vorba de asfaltări și de lucrări susținute din bani publici.
Cost total 460.632 de lei, cu TVA.
Fără TVA înseamnă 371.477 de lei.
Lucrările începeau cu un procentaj de 10% care pleca către partid. Practic 100 de metri din drum.
Apoi, o „Sfântă tremie” acapara profitul: 2/3 mergeau către executant, iar 1/3 se împărţea frăţeşte între Vlad Cosma şi Răzvan Alexe
Din suma de 371.477 lei, Cosma şi Alexe şi-au tras 40.500 lei.
Răzvan Alexe a povestit procurorilor felul în care nu doar întinderea, ci și calitatea lucrării era măsluită.
La capetele drumului, unde se făcea recepția, se turnau 20 de centimetri de asfalt, așa cum prevedea contractul. În schimb, pe restul drumului se turnau doar 5 centimetri, diferența fiind umplută cu pietriș, care era mult mai ieftin.
Citește și: