Evoluția vânzărilor Dacia în Europa

În Europa, Dacia a înregistrat o ușoară creștere de 0,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu un total de 154.378 de unități vândute. Modelul Sandero rămâne cel mai popular, cu 67.616 unități comercializate, menținându-și poziția de lider în Europa pe toate canalele de vânzări.

Duster, un alt model de succes al mărcii, a înregistrat o creștere semnificativă de 11,8%, ajungând la 49.941 de unități vândute. Acest rezultat îi asigură poziția de cel mai vândut SUV pe piața de retail din Europa.

Bigster, noul model Dacia, a atras deja peste 13.000 de comenzi în primul trimestru al anului 2025, înainte de a fi disponibil în rețeaua de distribuție.

Performanța Dacia în contextul pieței europene

Conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut cu 7,3% în martie 2025 comparativ cu aceeași lună a anului precedent. Cota de piață a mărcii a ajuns la 4%, de la 3,8% anterior. În martie, Dacia a înmatriculat 56.841 de autoturisme în Europa, față de 52.988 în aceeași perioadă din 2024. Aceste cifre includ statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb.

Performanța Grupului Renault

La nivel de grup, Renault a raportat vânzări totale de 564.980 de unități în primul trimestru al anului 2025, marcând o creștere de 2,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. În Europa, grupul a vândut 402.413 unități, înregistrând o creștere de 2,8%. Pe piețele internaționale, marca Renault a cunoscut o creștere semnificativă de 11,6%, susținută de performanțe deosebite în America Latină (+21,6%), Maroc (+45,5%) și Coreea de Sud.

Cifra de afaceri a Grupului Renault, în primul trimestru al anului 2025, s-a ridicat la 11,675 miliarde de euro, înregistrând o ușoară scădere de 0,3% față de perioada similară a anului precedent. La rate de schimb constante, cifra de afaceri a crescut cu 0,6%. Grupul Renault își menține perspectivele financiare optimiste pentru anul 2025, anticipând:

  • O marjă operațională a Grupului ≥ 7% (incluzând 1 punct procentual de impact negativ estimat CAFE);
  • Un free cash-flow ≥ 2 miliarde de euro (incluzând un impact negativ cauzat de cheltuielile R&D Capex ale RNAIPL estimate la circa 200 milioane de euro).

Evoluția vânzărilor de vehicule electrice și hibride

Vânzările de vehicule 100% electrice ale Grupului Renault au înregistrat o creștere impresionantă de 87,9% în primul trimestru al anului 2025 comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Acestea reprezintă acum 17,1% din totalul vânzărilor Renault, față de 10,7% în primul trimestru al anului 2024. Modelul Renault 5 E-tech s-a impus ca lider al segmentului său la nivel european, contribuind semnificativ la această creștere.

Vânzările de modele hibride au cunoscut, de asemenea, o evoluție pozitivă, cu o creștere de 46,1% față de primul trimestru al anului trecut. Renault și-a consolidat poziția pe locul al doilea în clasamentul mărcilor cu cele mai mari vânzări de vehicule hibride (HEV) pe piața europeană, datorită succesului modelelor Clio, Captur și Symbioz.

Ponderea vehiculelor electrificate în totalul vânzărilor Grupului Renault în Europa, a ajuns la 44,2%, marcând o creștere de 15,3 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului 2024. Din acest total, vehiculele hibride reprezintă 31% (+10,2 puncte procentuale), iar cele 100% electrice 13,2% (+5,1 puncte procentuale).

În cazul mărcii Renault, ponderea vehiculelor electrificate în totalul vânzărilor în Europa a atins 61,2%, înregistrând o creștere de 15 puncte procentuale față de primul trimestru al anului 2024 și de 6,6 puncte procentuale față de ultimul trimestru al aceluiași an.

Comentează
 Urmărește-ne pe Google News Abonati-va la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informatii