Astfel, vânzările de calorifere electrice s-au dublat în luna noiembrie și în primele două săptămâni din decembrie față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor eMAG, cel mai mare retailer online din România.
La aeroterme, vânzările au fost în noiembrie cu peste 60% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut și cu aproape 30% în decembrie, mai arată compania.
Potrivit datelor, cele mai numeroase comenzi au fost efectuate din București, Capitala grupând mai mult de un sfert din comenzile din noiembrie și aproape 60% din cele pe luna decembrie.
Vânzări dublate în magazinele Flanco
Același trend se observă și la Flanco. Segmentul aparatelor de încălzit, care include calorifere, aeroterme, convectoare, radiatoare și panouri radiante, a crescut cu 10% în octombrie, cu 40% în noiembrie și cu 25% în decembrie. Creșterile sunt comparativ cu anul trecut, iar datele includ atât vânzările din magazine, cât și comenzile din online, și sunt la nivel național.
În București, Flanco a consemnat în decembrie o creștere de 103% a vânzărilor pentru astfel de aparate în magazinele sale fizice și un salt de 73% în noiembrie în aceleași magazine.
Flanco deține 159 de magazine la nivel național, din care 10 în Capitală.
Criza apei calde
Vânzările mai mari vin în contextul în care mii de blocuri din București nu au avut căldură sau apă caldă în ultimele luni.
Nicușor Dan, primarul Capitalei, a avertizat de mai multe ori bucureștenii că vor avea o iarnă grea din punctul de vedere al alimentării cu energie termică, din cauză că sistemul de transport al agentului termic este depășit.
Acesta a acuzat fostul primar, Gabriela Firea, că nu a făcut investiții în sistemul de termoficare. Conductele sunt operate de către Termoenergetica, fostul RADET. Compania este deținută de Primăria Capitalei.
Apa caldă a fost unul dintre cele mai importante subiecte și în campania electorală de la alegerile locale din București din luna septembrie.