Piata auto din Romania a inceput sa se maturizeze. Ultimele date ale Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania arata ca vanzarile de autoturisme au crescut doar cu 12,4% in primul trimestru al acestui an, fata de aceeasi perioada din 2007.
Cresterile spectaculoase de vanzari de automobile din ultimii ani, de zeci de procente, au intrat deja in istorie. Piata de profil din Romania incepe sa semene cu cele din vestul Europei, acolo unde diferentele de vanzari de la un an la altul sunt destul de mici, semn al maturitatii acesteia. Potrivit APIA, vanzarile de autoturisme noi au crescut in primele trei luni din 2008 cu 12,4%, fata de perioada similara din 2007, la 67.423 unitati. Cele mai multe autoturisme comercializate au fost din import, 46.098 unitati, in crestere cu 20,4%.
Dacia ramane cea mai bine vanduta marca de pe piata romaneasca, constructorul pitestean comercializand 21.475 unitati si avand astfel o cota de vanzare de 26,1%.
Pe locul 2 se afla Skoda, cu 6.147 masini livrate (inclusiv vehicule comerciale) si o cota de piata de 7,5%, iar pe locul 3, marca Volkswagen, cu 5.792 autoturisme vandute si o cota de piata de 7,0%. Locurile urmatoare sunt ocupate de Ford (5.634 unitati, reprezentand 6,8% cota de piata), si de Renault (5.611 autovehicule si o cota de piata de 6,8%).