Interesul crescut se vede în primul rând în căutările de pe site-ul eMag, cel mai mare retailer online din România.
”Aceste competiții cresc interesul clienților noștri pentru mai multe categorii de produse, lucru reflectat în căutările înregistrate pe eMAG în ultima perioadă.
În săptămâna 7 – 13 mai, am înregistrat cu 34% mai multe căutări pentru termenul «televizoare», de exemplu. «Videoproiector» a crescut cu 27%, iar «home cinema», cu 16%. Articolele dedicate pasionaților de acest sport, precum «ghete fotbal» sau «minge» au crescut cu 24%, respectiv 8%.
Și în 2016, atunci când a avut loc Campionatul European de Fotbal, anumite categorii de produse au devenit mai populare.
Între 10 mai și 10 iunie 2016, cu o lună înainte de începerea competiției, căutările pentru termeni precum «televizoare» sau «videoproiector» au crescut față de luna anterioară cu 18%, respectiv 55%. Suporterii au vrut să-și arate susținerea față de Națională, iar sintagma «tricou Romania» a crescut cu 411%”, a declarat, pentru Libertatea, Eugen Popescu, director de marketing la eMAG.
Promoții de la retaileri
Cupa Mondială începe în data de 14 iunie, iar festivalul fotbalistic durează până în data de 15 iulie.
Cu ocazia acestuia, producătorii de televizoare și retailerii vin cu nenumărate promoții, în special în domeniul video și al articolelor sportive. De asemenea, vânzările de bere cresc la terasele și restaurantele unde se pot urmări în direct meciurile.
Emag va demara o astfel de campanie dedicată microbiștilor începând cu data de 28 mai, a anunțat compania.
”Vrem să le oferim și acum microbiștilor prețuri bune pentru produsele pe care și le doresc, de aceea, de pe 28 mai, vom începe o nouă campanie prin care vom oferi reduceri la televizoare, videoproiectoare și accesorii, printre altele”, a mai afirmat Popescu.
De asemenea, Altex – care operează lanțurile de magazine Altex și Media Galaxy – are deja o serie de promoții la televizoare.
Același lucru este vizibil acum și la Flanco și la Evomag. Acestea au, de altfel, chiar și nume aproape similare: ”Campionatul reducerilor mondiale” (Flanco) și ”Campionatul Mondial al Reducerilor” (Evomag).
Pentru pasionații de fotbal care vor să vadă Campionatul Mondial la un televizor nou, Libertatea a alcătuit deja un ghid despre cum trebuie ales un televizor 4K.
Competiție încinsă la nivel mondial
Grupul sud-coreean Samsung anunța în cadrul prezentării rezultatelor sale financiare că apropierea Cupei Mondiale se va translata în creșterea vânzărilor de televizoare la nivel global.
Samsung a pierdut teren, însă, în domeniul televizoarelor de top în fața competitorilor LG Electronics și Sony. Alături de Panasonic, aceștia pariază pe tehnologia OLED în cadrul televizoarelor scumpe, pe când Samsung folosește tehnologia QLED, care este mai luminoasă și ceva mai ieftină.
Televizoarele OLED cresc în popularitate la nivel mondial, datorită culorilor vii și a contrastului foarte mare. De asemenea, acestea permit realizarea unor televizoare foarte subțiri. Însă fabricarea acestora este foarte scumpă, astfel că și prețurile sunt mari.
Potrivit companiei de cercetare IHS Markit, Samsung are o cotă de piață de doar 18,5% din veniturile aduse de vânzarea de televizoare premium, după ce avea 54,7% în 2015. Între timp, Sony și LG au ajuns în fața Samsung, cu 36,9% și 33%, conform Reuters.
Dar dacă adunăm și modelele ieftine, clasamentul este dominat per total tot de către Samsung. Acesta este urmat în clasament de către rivala sud-coreeană LG, chinezii de la TCL și Hisense și japonezii de la Sony și Sharp.
Hisense a cumpărat recent divizia de televizoare a Toshiba.