„Varta evaluează constant oportunitățile de extindere a fabricilor noastre existente. În prezent, am oprit toate planurile pentru o eventuală extindere a prezenței noastre în România și nu am mai continuat cu o analiză pentru noi capacități de producție în țară”, arată compania.
Grupul german a menționat că va continua construcția atunci când va avea asigurate angajamente ferme din partea clienților.
Probleme financiare
Concomitent, Varta a anunțat că se așteaptă ca veniturile să fie mai mici cu 10% anul acesta decât în 2021.
Conform Profit.ro, Varta a anunțat că veniturile sale au scăzut cu 8,3% în primele nouă luni din acest an, de la 622,3 milioane de euro la 570,7 milioane.
Profitul înainte de dobânzi, impozite, taxe și amortizare a scăzut de la 182,5 milioane de euro la 66,4 milioane.
Fabrică la Arad
Presa scria în luna martie că Varta caută teren de 100 de hectare în jurul Aradului pentru o fabrică de baterii pentru mașini electrice, investiția urmând să ajungă la un miliard de euro.
Roxana Mînzatu, secretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), scria la acel moment că unitatea se va baza pe tehnologii înalte și pe forța de muncă bine pregătită și competitivă.
În vară, compania i-a transmis premierului Nicolae Ciucă, la Guvern, că a ales România drept destinație pentru investiția de un miliard de euro, după cum scria site-ul StirileProtv.ro.
Sectorul auto este în continuare afectat de criza semiconductorilor, dar și de scumpirea materialelor.
E deja în România
Varta deține deja o fabrică de baterii la Brașov. Compania a primit în 2019 un ajutor de stat de 25,3 milioane de lei pentru extinderea producției de acumulatori, investiție de 50 de milioane de lei.