Autobuzul ticsit cu călători abia trecuse de intersecţia Calea Vitan cu şoseaua Mihai Bravu când a fost izbit în partea din spate de tramvaiul 1. Oamenii s-au lovit de barele de metal, copiii au fost aruncaţi pe jos în timp ce se agăţau cu disperare de braţele părinţilor, iar bătrânii au fost făcuţi una cu podeaua. Panica s-a instalat imediat, mai ales că uşa din spate rămăsese blocată în urma izbiturii.
Călătorii s-au bulucit cu toţii spre celelalte ieşiri, în urletele răniţilor. La scurt timp, ambulanţele SMURD au sosit la locul accidentului şi au transportat victimele spre spitale. Bilanţul: 11 oameni cu răni la cap, gât şi membre au avut nevoie de îngrijiri medicale. Zece dintre aceştia au ajuns, pe tărgi, la spitalele Bagdasar Arseni, Pantelimon, Floreasca şi Budimex.
Poliţiştii de la “Rutieră” au împânzit zona, iar din primele rezultate ale cercetărilor, se pare că vinovat de producerea accidentului este vatmanul, care a intrat în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului. Lucru care a fost întărit şi de câţiva călători din “şarpele metalic”, care ne-au mărturisit că vatmanul nu a aşteptat culoarea verde pentru autovehicule. “A forţat culoarea roşie… celelalte maşini aşteptau la semafor. Atunci a fost momentul când a lovit autobuzul”, ne-a declarat B o g d a n Pană (foto), călător în tramvaiul 1. Conducerea RATB a declanşat o anchetă pentru stabilirea cauzelor incidentului şi găsirea vinovaţilor.
Dosarul «Lujerului», aproape de final
Dosarul accidentului cu cele trei tramvaie de la Pasajul Lujerului din Capitală e aproape finalizat. Poliţiştii au identificat până acum aproximativ 100 de victime ale tragediei şi au primit rezultatele finale ale expertizelor criminalistice. Vinovat de accidentul teribil pare a fi vatmanul primului tramvai, care nu a semnalizat corespunzător faptul că are o problemă tehnică şi e staţionat în pasaj.
Pe 10 mai 2012, la ora 7.25, trei tramvaie de pe linia 41, care circulau dinspre Ghencea spre Casa Presei Libere, s-au ciocnit violent, în timp ce rulau prin Pasajul Lujerului. Primul dintre tramvaie a rămas defect pe linie, cel de-al doilea, care a venit în urma lui la distanţă mică, a reuşit să oprească la timp, însă al treilea a intrat în cele două aflate în faţă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro