Andreea Marin, Ilinca Vandici, Gina Pistol, Andreea Mantea, Dan Capatos, Andreea Berecleanu, Andreea Antonescu, Andreea Bălan, Adelina Pestrițu, Adriana Bahmuțeanu, Anna Lesko și Anda Adam sunt printre cele mai importante nume din România care promovează un ceai pentru slăbit, conform Pagina de Media, fără însă să marcheze postările drept publicitate.
Capatos: ”Nu încalc nicio lege, publicul înțelege”
Contactat de Pagina de Media, vedeta Antenei 1 Dan Capatos a oferit o explicație incredibilă.
”Nu este nevoie să le marchez ca publicitate, pentru că sunt convins că publicul pe care îl am este îndeajuns de inteligent să înțeleagă că este vorba de o reclamă. În altă ordine de idei, nu încalc nicio lege. Etic? Nu e vorba de nicio etică aici. Etica este subiectivă”, a spus Dan Capatos.
Berecleanu: ”Eu le răspund oamenilor, dacă mă întreabă”
Fosta vedetă a Antenei 1 Andreea Berecleanu a declarat pentru Pagina de Media că ea nu vede o problemă că postarea nu este marcată cu P și că le explică personal celor care o întreabă dacă este vorba de publicitate.
”În cazul în care cineva mă întreabă dacă este publicitate, eu recunosc în restul comentariilor că este vorba de un contract imagine cu un produs pe care l-am testat. Din punctul meu de vedere, faptul că nu există „P”, că nu există un marcaj, nu este o problemă, dat fiind faptul că le răspund oamenilor, dacă întreabă. Nu ascund asta. Cel mai important lucru este că eu testez tot ce promovez între o lună și trei luni”, a afirmat și Andreea Berecleanu.
Andreea Marin: ”Publicul înțelege că promovezi un produs”
La rândul ei, Andreea Marin nu a părut deranjată de faptul că nu marchează ca publicitate aceste postări.
”Eu consider că există un marcaj foarte clar atunci când promovezi în textul postării contul producătorului acelui produs. E o practică binecunoscută și publicul înțelege că promovezi un produs, din moment ce descrii calitățile sale și sursa de unde și-l poate procura, dacă își dorește. Foarte rar văd postări marcate astfel. Probabil că oamenii nu se gândesc la asta prea mult. Eu nu aș vedea niciun impediment, dacă acest lucru ar deveni o practică legală, și nu doar o opțiune a unor platforme de social media, cum este acum”, a precizat și Andreea Marin, pentru PaginadeMedia.
Andreea Marin nu e la primul episod cu postări plătite pe Instagram nemarcate cu publicitate. În luna mai, ziarul Libertatea dezvăluia că fosta vedetă TV primește bani de la Primăria Sectorului 1 ca să promoveze un centru medical pentru persoanele defavorizate. Nici acele postări nu erau marcate ca fiind publicitate.
Doar Adelina Pestrițu a marcat cu publicitate
Potrivit monitorizării, doar Adelina Pestrițu a respectat marcarea publicitară a postării pe rețeaua de socializare.
”Cred că este mult mai în regulă să fii fair față de cei care te urmăresc, să știe că este vorba de o colaborare. Este vorba de transparență aici. Plus că, cred eu, cei care te urmăresc te vor aprecia și mai mult atunci când ești sincer față de ei. La fiecare parteneriat, eu bifez această opțiune – Paid partnership. Este o condiție pe care noi o impunem. La final, mai folosesc hashtagul Ad. Eu așa m-am obișnuit”, a afirmat Adelina Pestrițu, declarată cel mai tare influencer din România în 2019, cu 1,5 milioane de followers pe Instagram.
Brandul de ceai în cauză: ”Neavând calitatea de medicament, nu i se aplică prevederile privitoare la publicitate”
Veroslim, brandul de ceai promovat de vedetele autohtone, a explicat că nu a cerut nici să se marcheze, nici să nu se marcheze postările ca fiind publicitare și a făcut apel la lege.
”În prevederile Legii nr. 148 din 26 iulie 2000 privind publicitatea și ale Legii nr. 158/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă, nu am identificat obligații în sarcina celor care realizează activitate de promovare ca persoane private pe rețele de socializare (și nu pe blogul personal) să marcheze drept “publicitate” anumite referiri la un produs ori o postare. În privința blogului personal, diferite state au reflementări specifice în acest sens, pe care nu le-am regăsit în legislația românească”, au declarat reprezentanții Veroslim, conform Pagina de Media.
Aceștia au adăugat că ceaiul ”este un supliment alimentar, prin urmare, neavând calitatea de medicament, nu i se aplică prevederile privitoare la publicitate dictate de Agenția Națională a Medicamentului”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro