În cea mai optimistă variantă posibilă, angajaţii instituţiilor de stat şi cei ai companiilor private din România ar putea primi primele vouchere începând cu 1 iulie. “Nu vă putem spune ce conţin normele, până nu se publică în Monitor. Şi, oricum, nu noi suntem cei care vom emite tichetele. De acest lucru se vor ocupa unităţi autorizate de Ministerul Finanţelor”, ne-au declarat reprezentanţii direcţiei de… comunicare ai ANT, atunci când le-am cerut detalii despre finalizarea uneia din cele mai longevive proceduri legislative din ultimele două decenii. Mult mai cooperanţi sunt însă reprezentanţii agenţiilor de turism, cei care vor fi beneficiarii finali ai acestui demers.
“Legea e dată, mai trebuie doar promulgată şi publicată. Ea prevede că vor putea primi tichete atât bugetarii, cât şi angajaţii din mediul privat, decizia aparţinându- i angajatorului. Acesta are avantajul că va plăti din impozitul de 16%, aşa cum se face în cazul tichetelor de masă. Traseul se va face prin aşa-zişii “tichetişti”, care emit voucherele, patronii le cumpără şi le acordă angajaţilor”, a explicat, pentru Libertatea, Aurelian Marin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Valoarea maximă va fi de 6.000 de lei

El a adăugat că va exista şi posibilitatea emiterii electronice a voucherelor, după ce mai multe bănci şi-au arătat interesul de a scoate carduri speciale de vacanţă, ce vor putea fi folosite doar la hoteluri şi agenţii. Legea care permite instituţiilor şi companiilor să dea salariaţilor tichete de concediu a fost adoptată pe 3 iunie de Parlament.
Potrivit acesteia, angajatorii le vor putea oferi angajaţilor tichete în cuantum de maximum şase salarii brute minime pe economie, adică în jur de 6.000 de lei. Cumpărarea de sejururi se va face doar de la unităţile de turism autorizate ANT şi doar pe teritoriul României, voucherele fiind valabile timp de un an de la data emiterii. Lista unităţilor autorizate urmează să fie publicată pe site-ul ANT.

Urmărește-ne pe Google News