„Este greu să fii în faţa elevilor dacă eşti tu un profesor de nota 5. Şi, de aceea, probabil că vom găsi o formulă în aşa fel încât cei care nu promovează examenul de titularizare să nu mai poată fi cuprinşi în învăţământ nici măcar suplinitori”, a spus Ecaterina Andronescu duminică, la Digi 24.
Ea a continuat: „E bine să luăm în considerare liceele pedagocice. Să nu uităm că toate aceste licee au clase sau grupe de exercițiu pe care elevii învață să fie dascăli. Pedagogia și principiile pedagocie se lipesc mult mai bine la vârsta asta. Postliceala, modulele astea pedagocice s-au dovedit insuficiente”, a adăugat ea.
Ministrul Educaţiei a vorbit şi despre noua lege a educaţiei, care trebuie trimisă în Parlament până la sfârşitul lunii martie, reamintind că intenţionează să lanseze în dezbatere, la sfârşitul lunii ianuarie, proiectul acesteia.
În opinia ei, viitoarea lege a educaţiei trebuie să dea „viziune de dezvoltare” învăţământului, iar elevii trebuie să înveţe să se adapteze la schimbările din viaţa lor.
Priorităţile mandatului său sunt, în opinia Ecaterinei Andronescu, dotarea fiecărei clase cu o tablă inteligentă, sau învăţarea predării digitale la ore, proces de formare profesională în care vor intra 55.000 de profesori.
Rezultatele la titularizare 2018 , înainte de contestații, au fost publicate pe 17 iulie.
Rata notelor obţinute de candidaţii care au susţinut proba scrisă a concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice, respectiv catedrelor vacante sau a celor rezervate din învăţământul preuniversitar este cu 1,67% mai mare faţă de anul trecut, când a fost 45,73%. Potrivit Ministerului Educației, au fost transmise spre evaluare lucrările a 21.460 de candidaţi, fiind notate 21.429 de lucrări. Un număr de 31 de lucrări au fost anulate în centrele de evaluare din motive legate de nerespectarea metodologiei de concurs.