De altfel, banii încasați de RATB de la călători reprezintă o parte infimă din necesarul financiar al Regiei. AMPRSP propune RATB mai multe soluții pentru creșterea veniturilor. Una dintre ele este prestarea gratuită a serviciul de transport public. Reprezentanții municipalității preconizează că eliminarea cheltuielilor cu personalul pentru casiere și controlori, pentru achiziționarea cardurilor sau pentru întreținerea și exploatarea centrelor de vânzare ar aduce profit regiei chiar și în condițiile renunțării la tarifarea călătoriilor
AMRSPB, instituție subordonată municipalității, propune RATB o serie de soluții pentru reorganizarea activității și creșterea veniturilor. Una dintre soluții este, în mod paradoxal, tocmai eliminarea tarifelor pentru călatorii. Mai exact, reprezentanții AMRSP susțin că RATB ar face mai mulți bani dacă ar asigura gratuit serviciul de transport public.
„Raționamentul unei astfel de soluții decurge din faptul că veniturile obținute de regie din vânzarea titlurilor de călătorie și abonamentelor reprezintă valori nesemnificative. În realitate, producția vândută realizată de regie reprezintă aproximativ 30% – 40% din volumul subvenției. Evident că vor dispărea o serie întreagă de cheltuieli generate de activitatea de vânzare a biletelor și abonamentelor: cheltuielile cu personalul pentru casiere și controlori, cheltuielile cu suportul material al titlurilor de călătorie (o valoare de 3.532.885 lei la nivelul anului 2013), cheltuieli cu întreținerea și exploatarea centrelor de vânzare etc.(…) „, se explică în raportul AMRSPB.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro