Randy Picker este profesor emeritus la Facultatea de Drept din cadrul Universității din Chicago. Totodată, este primul cadru didactic din instituția de învățământ superior care a dezvoltat un curs online pe platforma MOOC – unde se găsesc peste 2.500 de cursuri, majoritatea video, de la universități din întreaga lume.
Un an și zeci de ore de filmare i-au luat profesorului universitar pentru a pregăti cursul numit „Giganții internetului: Legea și economia platformelor media“ pentru platforma MOOC.
În schimb, pe 11 martie, când s-a anunțat trecerea cursurilor în online pentru restul trimestrului din primăvară, profesorul n-a avut timp să-și înregistreze video lecțiile pentru studenții de la facultate. Cursurile aveau să înceapă în mai puțin de două săptămâni.
Așa că profesorul Picker a învățat să folosească Zoom, o aplicație pentru videoconferințe pe care o folosesc mai mulți profesori din România și din întreaga lume pentru a preda online.
Revista Universității din Chicago l-a întrebat pe profesor cum a fost experiența lui.
Prima lecție: “Nu am mai fost atât de nervos de când am început să predau”
-Cum diferă predarea prin Zoom de un video gata postat?
-Când postezi un video pe platforma MOOC, este ca și cum ai fi pe scenă. Toate luminile strălucitoare sunt asupra ta. Nu poți vedea ce se întâmplă cu studentul. În schimb, cu Zoom îl pot vedea în camera lui. Procesul de învățare îl facem împreună. Când spun ceva amuzant, îl pot vedea râzând. Pot vedea exact ce înțelege și ce nu.
Este ca într-o sală de curs și chiar vezi, proverbial vorbind, cum i s-a aprins beculețul unui student. Poți observa în privirea lui cum are loc trecerea de la a nu înțelege la a înțelege.
Randy Picker, profesor la Universitatea din Chicago:
-Cum v-ați simțit în prima săptămână de predare live pe internet?
–Nu am mai fost atât de nervos de când am început să predau. Cu două săptămâni înainte să înceapă trimestrul, am lucrat toți profesorii de la universitate încontinuu ca să fim pregătiți. Obiectivul meu pentru prima săptămână de predare online a fost să fac 7 videoconferințe, dar până la urmă am făcut între 25 și 30.
Am realizat ceea ce eu numesc „maraton țopăit de predare”, în care săream de la un apel de 10 minute la alt apel de 10 minute. Am schimbat rolurile între apeluri și am putut observa ce înseamnă să fiu mai întâi gazda videoconferinței și apoi studentul.
Randy Picker, profesor la Universitatea din Chicago:
Încă învăț cum să folosesc tehnologia. Ieri la clasă – n-am făcut asta până acum – am jonglat în timp ce foloseam Zoom între modulul vizual gallery și modulul de active speaker (n.r.-vorbitor activ).
Sfaturi pentru alți profesori
-Ce i-ați spune unui profesor care urmează să înceapă primul curs online?
-Respiră adânc. Cu toții trebuie să facem niște schimbări, deci să nu ne consumăm pentru problemele mici. Cred că putem face educație folosind astfel de tehnologii.
Să predai online nu este ca atunci când suntem cu toții împreună, ca o comunitate, și ar trebui să ne lipsească asta în fiecare zi, dar ne putem face treaba.
Randy Picker, profesor la Universitatea din Chicago: