După fuga în Monaco în timpul dictaturii lui Nicolae Ceaușescu, în anii 90 și apoi, Petrescu a început să facă afaceri cu magnatul Ion Țiriac. Atunci Petrescu a intuit potențialul enorm de afaceri reprezentat de sectorul imobiliar, iar în cel financiar, i-a călcat pe urme lui Țiriac, fondatorul primei bănci private românești cumpărată în 2005 de Unicredit și redenumită Unicredit Țiriac Bank. Numai că spre deosebire de Țiriac care prefera luxul, Petrescu conducea o mașină ieftină pe străzile Bucureștiului, un Opel Vectra, se ferea să apară în presă, căreia îi acorda rar interviuri. Și fotografiile cu el sunt extrem de puține.
Pasiunile sale erau un avion de mici dimensiuni (cel în care s-a prăbuși) cumpărat în 2015 de la fostul acționar al lui Dinamo Vladimir Cohn, contra sumei de 4 milioane de euro, vila din nord-estul Sardiniei și casele din România.
Cohn a oferit o declarație fugară legată de dispariția lui Petrescu. „Mai contează al cui a fost avionul? Am pierdut un prieten”, a spus acesta, citat de ziarul italian.
Supranumit „miliardarul din umbră”, Petrescu ar fi avut o avere estimată la 2-3 miliarde de euro, potrivit jurnaliștilor italieni, controlând o rețea de magazine și centre comerciale.
Averea sa ar urma să fie moștenită de mama acestuia, care are 98 de ani, dar o parte din ea ar putea să-i revină și managerului Anca Surugiu, o figură importantă în afacerile lui Petrescu.
Născut în 1953, Petrescu avea și cetățenie germană și avea domiciliul în Monaco, la Columbia Palace, pe bulevardul ce poartă numele Prințesei Grace.
În accidentul de duminică a murit întreaga familie a lui Dan Petrescu: Regina Dorotea Balzat (65 de ani), de naționalitate franceză, dar născută în România, fiul Dan Ștefan (30 de ani), cercetător universitar în Canada, cu dublă cetățenie, germană și română.
Mama lui Petrescu își aștepta familia la Olbia. Opt persoane au murit în total în accidentul aviatic.
foto: Corriere della Sera