În Uzina de Reparaţii “Atelierele Centrale” (URAC), din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, zilnic sunt aduse tramvaie pentru a fi reparate. Unele sunt scoase din circulaţie şi aduse aici pentru că au nevoie de intervenţii minore, altele sunt refăcute aproape în totalitate. Maistrul Victor Nelea (57 de ani) a venit la URAC pe când era încă elev.
A lucrat cu Justin Capră
S-a angajat direct din şcoala profesională. “Când am venit eu la uzină, am avut ocazia să lucrez cu inventatorul Justin Capră. El voia să facă aici automobile electrice, dar ideea nu s-a mai concretizat. Oricum, am avut foarte multe de învăţat de la el”, spune Victor Nelea. În tinereţe a confecţionat vagoane, apoi a trecut la reparaţii caroserii, iar acum lucrează la montaj. Peste 200 de tramvaie i-au trecut prin mână. Când le vede pe stradă, doar uitându- se la indicativ ştie pe dinafară ce “bubă” a avut fiecare. Anul trecut, spre exemplu, Victor Nelea şi colegii săi de la URAC au modernizat 24 de tramvaie, modificarea principală fiind aceea că au coborât podeaua, ca să fie accesibilă persoanelor cu dizabilităţi.
Vagon cu 320 de locuri şi Wi-Fi
Cei de la URAC au şi o propunere de tramvai pe care au prezentat-o primăriei. “Este un model Bucur LF (low floor), cu o capacitate de 320 de locuri (modelele vechi au 230 de locuri – n.r.), cu 80% podea coborâtă, 4 uşi la nivelul peronului şi cu 5 tronsoane. Va avea şi internet wireless pentru călători”, ne-a declarat ing. Gheorghe Cazan, directorul URAC. Dacă municipalitatea le va da bani, angajaţii uzinei se vor apuca de lucru şi am putea vedea acest tramvai pe străzi până la sfârşitul anului.
Fotografii: Alex Dobre
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro