mai ales ca a inlocuit si motorul monopostului pilotat de german. Singurele momente in care Barrichello a pierdut sefia plutonului au fost in urma trecerilor pe la standuri pentru realimentarea cu benzina si schimbarea pneurilor, astfel ca, la finalul celor 56 de tururi, chinezii au avut parte de o victorie rosie, culoarea preferata a tarii cu cea mai mare populatie de pe glob.
„Am avut un start bun si am fost impresionat de modul in care s-au comportat pneurile de-a lungul intregii curse. La final, avand un avans de peste opt secunde, mi-am permis sa scad tempoul pentru a fi sigur ca nu exista riscuri inutile”, a comentat Rubens, care, la festivitatea de premiere, i-a administrat o adevarata baie cu sampanie lui Luca di Montezemolo, presedintele grupului Fiat.
in comparatie cu Rubinho, Michael Schumacher nu a reusit sa urce in puncte, la capatul unei curse compromisa de o rasucire pe pista – asemenea celei din calificari – si de o pana la pneul posterior stang. Cursa din China este prima dupa cinci ani (Marele Premiu al Australiei din 1999) incheiata de Schumi in afara punctelor.
Daca problema titlurilor era deja transata, iar Rubens Barrichello este vicecampion gratie succesului de ieri, atractia sezonului a ramas disputa pentru locul al doilea in clasamentul constructorilor. Renault a mizat pe viteza lui Fernando Alonso si pe experienta lui Jacques Villeneuve – adus in locul lui Jarno Trulli -, dar British American Racing a reusit doua clasari foarte bune, locul al doilea prin Jenson Button (al patrulea al englezului din 2004) si al saselea prin Takuma Sato, astfel ca a marit ecartul la noua puncte si pare favorita la a fi secundanta celor de la Ferrari.