Aceasta permite șoferilor de TIR români să nu mai fie nevoiți să efectueze aceste întoarceri regulate, reducând astfel costurile și îmbunătățind eficiența operațiunilor lor internaționale. Hotărârea este definitivă.
„Prin respectiva hotărâre, instanţa UE a dat câştig de cauză României, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operaţional din statul membru de stabilire. Reprezentarea juridică a statului român în acest dosar a fost asigurată de Agentul Guvernamental pentru Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, sprijinit de jurişti ai Serviciului Contencios UE din cadrul Ministerului Afacerilor Externe”, a transmis Ministerul condus de Luminița Odobescu.
Aceste reglementări au fost concepute inițial în ideea că așa se va crea un mediu de afaceri echitabil în sectorul transporturilor, combătând practicile neloiale și asigurând condiții de muncă mai bune pentru șoferi.
Totuși, mai multe state membre, inclusiv România, au spus că unele dintre măsuri, precum obligația de returnare a camioanelor la sediul social la fiecare 8 săptămâni, are un impact negativ asupra operatorilor din anumite țări și restricționează libera circulație a mărfurilor.
Prin această hotărâre, CJUE a recunoscut argumentele României și a decis că prevederea respectivă este nejustificată.