Studiul a fost realizat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și a costat 5.259.531 lei, din care numai 15% din sumă a fost plătită de la buget, iar restul provine din fonduri nerambursabile. Concluziile sunt însă îngrijorătoare, așa cum au fost prezentate marți într-o videoconferință de către reprezentanții Autorității Feroviare Române, relatează Agerpres.

În privinţa condiţiilor tehnice
descoperite pe liniile feroviare din România, şinele se prezintă
într-o stare care variază „de la deplorabilă la rezonabilă”,
iar în cazul podurilor şi sistemelor de drenaj există restanţe la
mentenanţă foarte mari. Totodată, starea gărilor şi haltelor
este caracterizată ca fiind „de la primitiv la bună”.

În „Studiul de sustenabilitate şi eficientizare a reţelei feroviare din România”, sistemele de semnalizare existente, la ora actuală, pe calea ferată, sunt caracterizate ca fiind vechi, mecanice, cu cheie. Totodată, sistemele sunt centralizate electro-mecanice sau electrice.

În plus, studiul mai arată că puţine
dintre trecerile la nivel cu calea ferată sunt prevăzute cu
protecţie, în timp ce multe dintre restricţiile de viteză sunt
cauzate de starea liniei podurilor, vizibilităţii sau
terasamentelor.

Pe liniile de cale ferată operate de
companii private circulă locomotive diesel second hand procurate din
Franţa, Ţările de Jos şi Germania, iar frecvenţa oscilează
între 6 şi 10 perechi de trenuri pe zi.

În acelaşi timp, pe liniile operate
de CFR Călători circulă unităţi diesel vechi sau foarte
vechi,(locomotive pe motorină) respectiv locomotivă cu un vagon sau
două vagoane, cu o frecvenţă de operare între două şi şapte
perechi de trenuri/zi.

Analiza s-a făcut și pe 113 linii şi
secţiuni de linie, în lungime totală de 3.852 de km. Din totalul
liniilor analizate, 97 fac parte din infrastructura neinteroperabilă,
iar 16 din infrastructura interoperabilă. Scopul este eficientizarea
și modernizarea transportului feroviar.

 
 

Urmărește-ne pe Google News