Zeci de colegi, rude şi prieteni, dar și un grup de chitariști, au fost prezenți la slujba bastorului baptist.
Bărbatul a murit la numai 27 de ani sâmbătă, în apropierea unui aerodrom privat din Luncani, judeţul Cluj, dupa ce s-a prabusit in gol de la circa 3000 de metri altitudine. Una din ipotezele vehiculate este că i s-ar fi deschis paraşuta de rezervă şi aceasta l-ar fi tras afară din avion.
Tânărul ocupa o funcție de conducere în afacerea cu restaurante, pe care a demarat-o împreună cu fratele sau și alți doi prieteni. La înmormântare a participat şi soţia sa, cu care avea doi copii şi care este însărcinată.
”Astfel de evenimente se pot întâmpla, dar nu sunt comune. Foarte rar se întâmplă şi în situaţia de faţă este inexplicabil ce s-a întâmplat, pentru că paraşuta nu s-a agăţat de nimic. Sau cel puţin nu s-a văzut nimic. Dar ce ştim e că paraşuta s-a deschis în avion şi l-a smuls afară. (…) Sunt lucruri pe care acum nu le ştim şi nu le înţelegem”, a declarat duminică instructorul de paraşutism Doru Baciu.
”Nu ai ce să rezolvi într-o astfel de situaţie. M-am trezit pur şi simplu afară. S-a deschis rezerva şi aşa am aterizat. Noi suntem obişnuiţi să fim foarte atenţi să protejăm echipamentul în timpul zborului cu avionul, dar ce s-a întâmplat acum doar Dumnezeu ştie. În astfel de momente, depinde de starea fizică a paraşutistului. Eu, de exemplu, am fost lovit în acel moment, din 2004. E ca şi cum scoţi o pătură pe uşa unui tren care circulă cu viteză şi te ţii de pătură. Eşti tras afară imediat”, a mai explicat Doru Baciu.
Vlad Lupaş avea peste 400 de salturi cu paraşuta la activ, fiind considerat un sportiv de performanță. Vlad Lupaş era directorul comercial al unui lanţ de restaurante, afacere demarată în 2012, cu o investiţie iniţială de 25.000 de euro.
După doi ani de la inaugurarea primului restaurant, proprietarii au deschis alte 25 de puncte în 13 oraşe din ţară, dar şi în centre comerciale din Budapesta şi Heilbronn, în Germania, cifra de afaceri anuală ajungând la peste zece milioane de euro anul trecut.
Specialiştii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) efectuează și ei o anchetă.
”CIAS desfăşoară o investigaţie pentru a găsi cauza ce a dus la producerea accidentului. Noi urmărim să aflăm ce s-a întâmplat şi din ce cauză. Dacă o să avem înregistrări, vom stabili clar. Dacă vor fi doar martori, vom analiza declaraţiile lor şi informaţiile de la ei. Trebuie să vedem dacă a fost o problemă tehnică cu paraşuta. Investigăm şi procedura de lansare a praşutistului şi dacă întreţinerea paraşutei a fost făcută corect”, a explicat pentru Nicolae Stoica, directorul CIAS.