• grupul german Volkswagen a recunoscut în septembrie 2015 că a vândut la nivel mondial peste 11 milioane de mașini diesel care trișau la emisiile de noxe
  • dintre cele 11 milioane, 8,5 milioane au fost vândute în Europa și puțin peste 500.000 în SUA
  • este vorba despre mașini Volkswagen, Skoda, Seat, Audi și Porsche, iar acestea emit chiar și de 40 de ori mai mult oxid de azot în atmosferă
  • grupul Volkswagen și-a asumat repararea acestora pe cheltuiala sa
  • la acel moment, Ministerul Mediului estima că în România au ajuns 105.000 de astfel de mașini cu motoare falsificate, dar acum Registrul Auto Român (RAR) spune că, de fapt, sunt fix 84.141 de autoturisme
  • dintre cele 84.141 de autovehicule, doar 31.004 au fost remediate până la 1 octombrie 2018, adică doar 36,85% din total
  • grupul Volkswagen a plătit amenzi, penalități și despăgubiri de peste 30 de miliarde de dolari în SUA și nimic în Europa
  • Ministerul Mediului anunța în 2015 că România va da în judecată Volkswagen la nivel internațional, dar nimic nu s-a întâmplat

«Progres prin uitare»

Libertatea a solicitat oficial Ministerului Mediului și Registrului Auto Român (RAR) să divulge numărul total de mașini afectate în scandalul “Dieselgate” și cauza pentru care celelalte nu au fost reparate.

Rezultate oficiale BEC alegeri parlamentare 2024. PSD conduce, trei partide suveraniste în viitorul parlament
Recomandări
Rezultate oficiale BEC alegeri parlamentare 2024. PSD conduce, trei partide suveraniste în viitorul parlament

Astfel, dintre cele 84.141 de autovehicule cu probleme, au fost reparate doar 31.004 până la 1 octombrie 2018, adică doar 36,85% din total.
RAR dă vina pe faptul că legea nu obligă proprietarii să meargă cu mașinile în service, iar mulți au refuzat modificarea.

Potrivit unor surse Libertatea, reparațiile ar fi crescut consumul de motorină și ar fi afectat performanța motorului, astfel că deținătorii acestora nu au dorit o mașină mai lentă și mai slabă.

O altă cauză o constituie faptul că în România se vând multe mașini la mâna a doua, astfel că Volkswagen ar fi trebuit să caute noii proprietari.

RAR acuză voalat grupul german

De asemenea, RAR acuză voalat Volkswagen că a efectuat prea puține „acțiuni de service”.

„Cauzele sunt multiple, printre care amintim:
a. Legislația din România nu obligă deținătorii unor astfel de vehicule să efectueze acțiunea de rechemare;
b. Specificul pieței auto din România – număr mare de vehicule second-hand pe de o parte și număr redus de acțiuni de service în rețeaua producătorului, pe de altă parte;
c. Refuzul multor deținători de efectuare a rechemării”, se arată în răspunsul oficial primit de la RAR.

Grupul Volkswagen nu a răspuns până la scrierea acestui articol pentru a-și spune punctul de vedere.

România vs Volkswagen

Întrebând același lucru la Ministerul Mediului, instituție condusă de către Grațiela Gavrilescu, acesta a oferit același răspuns standard ca și RAR.

Rezultate Exit Poll alegeri parlamentare 2024. „Suveraniștii” au 30% din locurile din Parlament
Recomandări
Rezultate Exit Poll alegeri parlamentare 2024. „Suveraniștii” au 30% din locurile din Parlament

Gavrilescu era tot ministru al mediului în 2015, la momentul declanșării scandalului. Atunci, aceasta anunța intenția României de a da în judecată Volkswagen la nivel internațional.

Între timp, după incendiul de la Colectiv s-a schimbat guvernul, iar ministru al mediului este numită Cristiana Pașca Palmer în Guvernul Cioloș. În 2016, coaliția PSD-ALDE recâștigă majoritatea în Parlament și urmează guvernele Grindeanu, Tudose și Dăncilă.

În fotoliul de ministru al mediului se perindă și Daniel Constantin pentru câteva luni, iar în final ajunge iarăși Grațiela Gavrilescu.

Acum, aceasta dă vina pe predecesorii ei pentru faptul că nu s-au luat măsuri împotriva conglomeratului german.

„O astfel de decizie reprezintă apanajul exclusiv al conducerii instituției. Reamintim că această declarație a fost făcută în luna octombrie 2015, iar mandatul doamnei ministru Grațiela Gavrilescu a încetat în luna noiembrie 2015. Conducerea Ministerului Mediului care a urmat nu a considerat oportună acționarea în judecată a grupului auto menționat”, se arată într-un răspuns oficial al Ministerului Mediului trimis la solicitarea Libertatea.

Acesta nu ne spune însă de ce Grațiela Gavrilescu nu a reluat demersurile odată ce a revenit în funcția de ministru al mediului, respectiv 27 martie 2017.

Reparația va fi obligatorie

Concomitent, atât RAR, cât și Ministerul Mediului au de gând să facă obligatorie repararea mașinilor care prezintă neconformități sau sunt un pericol pentru siguranța cetățeanului.

Starea PNL, la cald. Prăbușirea nu a putut fi oprită de mitul Bolojan. Cel mai prost rezultat din ultimii 20 de ani
Recomandări
Starea PNL, la cald. Prăbușirea nu a putut fi oprită de mitul Bolojan. Cel mai prost rezultat din ultimii 20 de ani

Planurile vizează:

a. Informarea continuă a deţinătorilor asupra necesităţii efectuării rechemării;
b. Atenţionarea deținătorilor, cu ocazia efectuării ITP-ului pentru vehiculul respectiv, de necesitatea acţiunii de rechemare;
c. Analiza de a se introduce în legislaţie obligativitatea efectuării acţiunilor de rechemare pentru neconformităţi care pot diminua siguranța circulaţiei si protecţia mediului, potrivit celor două instituții.

Tot mai mulți constructori în scandal

Scandalul s-a tot mărit la nivel international, după ce Volkswagen a recunoscut că a vândut mașini care fraudau normele de emisii. Mai multe dosare penale au fost deschise de către procurorii germani pe numele unor directori ai gigantului Volkswagen.

Mai mult, a intrat în colimator un alt gigant german, Mercedes. Procurorii americani investighează Daimler, grup care deține Mercedes, același lucru întâmplându-se și în Germania.

De asemenea, Mercedes a rechemat în service 774.000 de mașini diesel în această vară.

Spre deosebire de Volkswagen, Mercedes nu recunoaște nici în ruptul capului că a trișat la noxe.

Concomitent, în această vară, Germania a demarat o investigație și asupra Opel. Constructorul german este deținut de grupul francez PSA Peugeot Citroen.

Mitsubishi, Suzuki, Nissan

Pe lângă constructorii germani, au apărut probleme și la grupurile japoneze Mitsubishi și Suzuki. Acestea au raportat greșit consumul, deci și emisiile.

Din cauza scandalului, acțiunile Mitsubishi au scăzut foarte mult pe bursă, iar un alt grup nipon, Nissan, a preluat o treime din acțiunile sale.

Nissan, la rândul său, a fost acuzat în Coreea de Sud că a folosit dispozitive care trișau la emisii pe modelul Qashqai, iar anul trecut a pierdut și un proces pe tema asta.

În această vară, Nissan a recunoscut oficial că a falsificat informațiile privind emisiile și economia de carburant.

Procurorii francezi investighează Renault

Chiar și “fratele” de alianță al Nissan, grupul francez Renault, a fost atras în scandal. Procurorii francezi au deschis o investigație asupra Renault în vara acestui an, în vreme ce agenția de mediu a SUA a acuzat oficial și grupul Fiat Chrysler.

Renault deține Dacia, cea mai mare companie din România și cel mai mare exportator al țării.

Renault analizează o posibilă fuziune cu Nissan.

Vezi rezultate exit poll alegeri parlamentare 2024 și urmărește rezultatele alegerilor pentru Parlamentul României!
 

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Rezultate renumărare voturi. Lasconi și Ciolacu, despărtiți acum de peste 4.000 de voturi. USR acuză nereguli. Date parțiale
Știrileprotv.ro
Rezultate renumărare voturi. Lasconi și Ciolacu, despărtiți acum de peste 4.000 de voturi. USR acuză nereguli. Date parțiale
S-a aflat! De ce s-a retras Marcel Ciolacu din cursa prezidențială, după ce s-a cerut renumărarea voturilor: „Vreau doar ca românii să afle adevărul...”
Viva.ro
S-a aflat! De ce s-a retras Marcel Ciolacu din cursa prezidențială, după ce s-a cerut renumărarea voturilor: „Vreau doar ca românii să afle adevărul...”
“Regina Întunericului” a vorbit despre iadul din viața ei. Secrete grave din trecut, pe care le-a ținut ascunse: “M-am temut pentru viața mea”
Libertateapentrufemei.ro
“Regina Întunericului” a vorbit despre iadul din viața ei. Secrete grave din trecut, pe care le-a ținut ascunse: “M-am temut pentru viața mea”
Alegeri parlamentare 2024 – rezultate finale. Date oficiale BEC, din 75% din secţii! Scor PSD şi PNL, rezultate AUR, USR, voturi SOS şi POT
FANATIK.RO
Alegeri parlamentare 2024 – rezultate finale. Date oficiale BEC, din 75% din secţii! Scor PSD şi PNL, rezultate AUR, USR, voturi SOS şi POT
În fața Arcului de Triumf, Hakim Abdallah își declară dragostea pentru România: „M-a șocat!”
GSP.RO
În fața Arcului de Triumf, Hakim Abdallah își declară dragostea pentru România: „M-a șocat!”
Elwira și Mihai Petre, imagini inedite din noua lor locuință. Cum au ales să decoreze casa
Elle.ro
Elwira și Mihai Petre, imagini inedite din noua lor locuință. Cum au ales să decoreze casa
Oana Florea, fiica Elenei Lasconi, mesaj neașteptat legat de mama ei, cu o săptămână înaintea alegerilor prezidențiale. Ce a povestit tânăra
Unica.ro
Oana Florea, fiica Elenei Lasconi, mesaj neașteptat legat de mama ei, cu o săptămână înaintea alegerilor prezidențiale. Ce a povestit tânăra
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Cum au fost păcăliţi susţinătorii lui Călin Georgescu să voteze cu SENS, partid progresist şi pro-LGBT. "Spuneţi-mi că e o glumă! Îmi vine să plâng"
Observatornews.ro
Cum au fost păcăliţi susţinătorii lui Călin Georgescu să voteze cu SENS, partid progresist şi pro-LGBT. "Spuneţi-mi că e o glumă! Îmi vine să plâng"
Horoscop 2 decembrie 2024. Leii sunt dispuși să facă eforturi importante pentru a vedea realizate anumite planuri, dar au nevoie și de o strategie
HOROSCOP
Horoscop 2 decembrie 2024. Leii sunt dispuși să facă eforturi importante pentru a vedea realizate anumite planuri, dar au nevoie și de o strategie

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI