„Am reușit să găsim o soluție pentru angajații de la uzinele Volkswagen care protejează locurile de muncă, menține producția la uzine și, în același timp, permite investiții majore în viitor”, a declarat Thorsten Gröger, negociatorul sindicatului, adăugând că nu vor exista «închideri de uzine» în Germania.
Volkswagen înregistrează cea mai mică marjă de profit din perioada pandemiei până acum, marja operațională fiind de doar 3,6% în al treilea trimestru, scrie Bloomberg.
Producătorul german a obținut un profit operațional de 2,86 de miliarde de euro la venituri de 78,5 miliarde de euro în trimestrul al treilea, ambele cifre fiind în scădere față de anul trecut.
Conducerea grupului auto anunțase în septembrie că vrea să dea afară 30.000 de angajați, un sfert din numărul total de muncitori din Germania (130.000). Anterior, directorul financiar Arno Antlitz estimase că două fabrici sunt amenințate cu închiderea.
Economistul Jens Südekum (49 de ani, Universitatea din Düsseldorf) afirmă că „VW vinde prea puține mașini, ceea ce pune presiune pe locurile de muncă. Este recunoașterea faptului că marca a trecut cu vederea evoluțiile tehnologice din trecut și le-a implementat prost”.