• Volkswagen a decis să suspende construcția după ce Turcia a invadat nordul Siriei, acțiune care a dus la condamnarea regimului Erdogan la nivel internațional, din cauza sutelor de mii de kurzi obligați să părăsească zona.
  • În momentul în care a ales locul pentru a construi o fabrică, grupul german a avut de ales, pe lângă Turcia, între Bulgaria, România și o serie de locații din nordul Africii.

Volkswagen urma să construiască în Turcia o fabrică, unde să fie construite viitoarele generații de Volkswagen Passat și Skoda Superb, potrivit Automotive News Europe.

Producția urma să fie demarată în anul 2022, iar investiția era de 1,3 miliarde de euro.

Mare, dar periculoasă

Volkswagen alesese Turcia datorită situației economice a țării, dar și a forței de muncă de 80 de milioane de oameni, care rivalizează cu cea a Germaniei.

Stephan Weil, membru al consiliului de supervizare al Volkswagen din partea landului Saxonia Inferioară, declara încă din luna septembrie că nu își imaginează că o astfel de investiție va putea demara în circumstanțele actuale.

Saxonia Inferioară este un acționar influent în cadrul Volkswagen, având 20% din titluri.

În Turcia mai au fabrici grupurile Renault, Fiat Chrysler, Ford, Toyota, Honda și Hyundai.

Raport al Congresului SUA: De ce armata rusă a înregistrat pierderi semnificative și n-a fost capabilă să câștige războiul din Ucraina ANALIZĂ
Recomandări
Raport al Congresului SUA: De ce armata rusă a înregistrat pierderi semnificative și n-a fost capabilă să câștige războiul din Ucraina ANALIZĂ

Turcia a intervenit militar in Siria pentru a lupta împotriva milițiilor kurde. Ankara dorește să realizeze o zonă-tampon de-a lungul graniței, unde să relocheze o parte din cei 3,6 milioane de refugiați sirieni pe care îi găzduiește.

Posibilă fabrică în zona Arad

La momentul selecției, grupul german a avut de ales, pe lângă Turcia, între Bulgaria, România și o serie de locații din nordul Africii.

G4Media a scris de curând că România este în cursa pentru noua uzină, nemții negociind pentru o fabrică în zona Aradului.

Gheorghe Falcă, fostul primar din Arad și actual europarlamentar, a declarat că terenul pus la dispoziție de autoritățile române are 1.100 de hectare.

În România se află în acest moment două fabrici auto: Dacia, companie deținută de Renault, are o uzină la Mioveni, iar Ford are o unitate de producție la Craiova.

Investiții pierdute de România

România a pierdut recent mai multe investiții în domeniul auto. Constructorii germani Audi și Mercedes au ales Ungaria. Aceștia au ales țara vecină din cauza infrastructurii mai bune.

De asemenea, Niculae Bădălău – ministrul Economiei în cabinetul demis al Vioricăi Dăncilă – declara în anul 2017 că o fabrică Mitsubishi din Marea Britanie ar putea fi mutată la Giurgiu.

Cum poate fi redus deficitul bugetar fără creșteri de taxe. Soluțiile economiștilor: tăierea investițiilor inutile, taxarea inversă la TVA, eliminarea unor de programe de stat
Recomandări
Cum poate fi redus deficitul bugetar fără creșteri de taxe. Soluțiile economiștilor: tăierea investițiilor inutile, taxarea inversă la TVA, eliminarea unor de programe de stat

În fine, în anul 2016, vicepremierul Costin Borc declara la acea vreme că România negociază cu Tesla.

Urmărește cel mai nou VIDEO
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații