Acestea vor avea o arhitectură complet nouă, proiectată special pentru a facilita conducerea autonomă.
Decât să aibă peste 70 de senzori și controlere care operează independent în fiecare vehicul, noile mașini vor conecta acești senzori grație unui sistem software proprietar.
Astfel, informațiile adunate de senzorul de parcare ar putea fi legate direct de volan sau frână, iar hărțile de mare definiție vor ajuta mașina să se parcheze singură imediat ce camerele de bord vor găsi un loc liber.
Volkswagen a mai afirmat că este mai ușor să facă update la sistemul de operare dacă acesta este realizare proprie, decât să depindă de alte companii terțe.
Volkswagen a mai anunțat că speră să facă un miliard de euro până în 2025 prin oferirea de servicii digitale, precum partajare de vehicule, parcare și livrare de colete.
Sistemul digital propus de nemți include aplicația ”We Park”, care ar urma să fie inclusă direct în sistemele de bord ale mașinilor. Aceasta ar putea fi conectată la sistemele Amazon, iar curierii companiei americane ar putea folosi aplicația pentru a deschide mașina, astfel încât să facă livrări.
Atac la Uber
Volkswagen va lansa și un serviciu numit ”We Share” prin care vor putea fi partajate 2.000 de mașini electrice în Berlin. Serviciul va fi public din al doilea trimestru al anului 2019.
We Share va fi extins în mai multe țări din Europa, dar și în SUA și Canada. Utilizatorii vor putea folosi o aplicație pentru a deschide mașina și o vor ”închiria” astfel. Spre deosebire de Uber, unde clienții cheamă o mașină cu șofer, în cazul serviciului We Share cel care o folosește va trebui să conducă singur mașina.
Anterior, Volkswagen a investit în aplicația Gett, similară Uber. Gett este evaluată la 1,4 miliarde de dolari. Gett a adunat în total 700 de milioane de dolari de la investitori, dintre care 300 de milioane investite de Volkswagen în 2016. În luna iunie, VW și alți investitori au mai băgat încă 80 de milioane de dolari în Gett.
Producătorii auto se reorientează spre transporturi
Volkswagen nu ese singurul producător auto care face o astfel de mutare. Renault a anunțat deja lansarea unui serviciu similar Uber, în vreme ce Toyota a investit un miliard de dolari în Grab, rivalul Uber din Asia de Sud-Est, potrivit Fortune. De asemenea, General Motors a investit în Lyft, principalul rival al Uber din SUA.
În fine, grupul german Daimler – care produce Mercedes – deține aplicația MyTaxi, în vreme ce BMW are un serviciu de transport în SUA, numit ReachNow.