Aceste măsuri „istorice” vin în contextul în care compania se confruntă cu vânzări slabe și o creștere lentă a sectorului vehiculelor electrice, pe fondul concurenței dure din partea producătorilor chinezi.

Reduceri salariale de până la 18%

„Consiliul de administrație vrea să închidă cel puțin trei fabrici în Germania”, a declarat luni șefa comitetului de întreprindere, Daniela Cavallo, angajaților de la sediul VW din Wolfsburg. Locurile de producție rămase își vor reduce capacitatea, a spus ea, citând din informațiile furnizate de conducere.

Sunt așteptate concedieri masive, de zeci de mii de angajați și divizii întregi închise sau relocate în străinătate. Reducerile salariale în termeni reali ar putea ajunge la până la 18% după o înghețare a salariilor timp de doi ani. „Toate fabricile germane VW sunt afectate de aceste planuri. Nimeni nu este în siguranță”, a transmis Daniela Cavallo.

Comitetul de întreprindere a precizat că fabrica din orașul Osnabrück, din nordul Saxoniei Inferioare, care a pierdut recent un contract major cu Porsche, filiala VW, a fost amenințată cu închiderea.

Cu toate acestea, acest lucru s-ar putea dovedi dificil din punct de vedere politic, deoarece guvernul din Saxonia Inferioară este al doilea cel mai mare acționar al Volkswagen, cu 20% din drepturile de vot.

Șeful statului, Stephan Weil, a spus luna trecută că închiderea fabricilor nu ar trebui să fie luată în considerare.

Peste 120.000 de angajați

Cavallo a transmis și perspectiva unei acțiuni sindicale dacă VW nu va da înapoi. Ea a spus că producătorul auto „se joacă cu riscul masiv ca totul să escaladeze în curând”, iar angajații vor „face ceea ce trebuie să facă forța de muncă atunci când se teme pentru existența ei”.

Volkswagen are peste 120.000 de angajați în Germania, aproximativ jumătate dintre cei din Wolfsburg.

Compania, care operează 10 locații în Germania sub marca VW, a transmis unde de șoc prin Germania în septembrie, anunțând că ia în considerare închiderea fabricilor din Germania pentru prima dată în istoria sa.

Pentru a redeveni competitivă, compania a anunțat că va desființa acordul de protecție a forței de muncă, ca parte a unei încercări de a economisi aproximativ 10 miliarde de euro.

Volkswagen a declarat luni că s-au purtat discuții cu reprezentanții salariaților de la jumătatea anului 2023 despre cum să se procedeze și a precizat, în cursul verii, că „înrăutățirea situației economice necesită o restructurare fundamentală”.

„Situația este gravă”

De asemenea, a spus că actuala conducere va prezenta „propuneri concrete pentru a reduce costurile cu forța de muncă” la viitoarele negocieri salariale.

„Adevărul este că situația este gravă și responsabilitatea partenerilor de negociere este enormă”, a declarat Gunnar Kilian, șeful resurselor umane din consiliul de administrație. Acesta a confirmat închiderile unor fabrici, pe care nu le-a specificat.

Compania a spus că piața auto din Europa, din care cota sa se ridică la aproximativ un sfert, s-a redus cu două milioane de vehicule din 2020, în timp ce costurile pentru energie, personal și materii prime au crescut.

Directorul executiv al Volkswagen Passenger Cars, Thomas Schäfer, a declarat că fabricile germane ale companiei au costuri semnificativ mai mari cu forța de muncă decât standardul industriei.

Companiile de automobile se plâng de scăderea cererii pe multe piețe-cheie, după ce ratele dobânzilor au crescut în ultimii ani, după minimele istorice care au urmat crizei financiare globale.

Producătorii tradiționali din Germania, inclusiv BMW, Mercedes-Benz și Porsche, au raportat profituri în scădere, în special din cauza concurenței mașinilor din China.

 
 

Urmărește-ne pe Google News