New Balance, Saucony, M-TAC, KateLab și Creative Depo, aceste mărci ucrainene și americane au alcătuit recent garderoba lui Volodimir Zelenski. După 24 februarie, totul s-a schimbat în ceea ce privește ținutele liderului ucrainean, care poartă acum pantaloni de trening kaki, jachete fleece, tricouri cu un trident și hanorace cu inscripția „sunt ucrainean”.
Într-o astfel de uniformă militară cu însemne patriotice, Zelenski apare în public în fiecare zi, se întâlnește cu oficiali străini și se adresează concetățenilor săi. Iar în cele zece luni de război, șeful statului ucrainean s-a și transformat într-un trendsetter național: tot ceea ce poartă el devine la modă.
De exemplu, jacheta mărcii locale de îmbrăcăminte tactică M-TAS, în care Zelenski a apărut în public în timpul unei călătorii în orașul eliberat Herson, a fost vândută pe internet în aceeași zi. În general, stilul șefului statului este copiat nu numai de aproape întregul aparat de conducere ucrainean și de mulți ucraineni de rând, ci și de străini, care poartă replici ale hainelor sale.
Datorită președintelui, micile mărci autohtone precum KateLab, un proiect al designerului din Luțk, Katerina Kovalciuk, care a creat un tricou simplu, cu un trident mic lângă guler, au devenit cunoscute publicului larg. În acest tricou, președintele s-a adresat ucrainenilor în iunie, când țara era de 100 de zile în război.
În același mod a devenit populară marca de echipament sportiv Creative Depo, din Kiev. Acest lucru s-a întâmplat după ce Zelenski, purtând un tricou al acestui brand cu inscripția IM UKRAINIAN, s-a adresat concetățenilor în Ziua Memorialului. De atunci, designerii au început să primească o sută de comenzi pe zi și au extins acest imprimeu la o linie completă de îmbrăcăminte.
M-TAS este producătorul mai multor lucruri în garderoba președintelui. Marca, deținută de cofondatorul rețelei comerciale militare Militarist, a creat una dintre legendarele „Lâna lui Zelensky”. Popularitatea acestor jachete a trecut granițele, iar în mai, una dintre ele s-a vândut la licitația de caritate Christie’s, din Londra, pentru 90 de mii de lire sterline.
Zelenski însuși susține că o astfel de garderobă nu este aleasă pentru el de stiliști, ci că, de fapt, s-a format de la sine din cadourile armatei și producătorilor ucraineni. Recent, într-un interviu acordat publicației germane ZDF Heute Nachrichten, președintele a recunoscut că acum are cel puțin 20 de tricouri fabricate de branduri locale, deși la începutul războiului erau doar două în plus, în afară de celebra jachetă de lână.
„Armata a văzut asta și a început să-mi trimită tricouri”, spune președintele. „Atunci, producătorii și designerii noștri de modă ucraineni au început să trimită și ei lucruri. Toată lumea dorea ca tricoul lor să fie pe mine. Acum nu am probleme cu hainele”, zâmbește Zelenski.
Experții în garderobă explică popularitatea stilului de îmbrăcăminte al președintelui nu numai datorită cotei sale de popularitate foarte ridicate, ci și pentru că astfel de haine sunt cele mai confortabile și, de asemenea, practice în timpul războiului.
„Este vorba despre faptul că nu este momentul să te îmbraci la patru ace, nu este momentul să irosești energia pe cravate”, spune Yuliia Savostina, stilistă și fondatoare a festivalului de mărci ucrainene „În căutarea Made in Ukraine”. „Prioritatea o reprezintă comoditatea, relevanța și sprijinul pentru ucraineni.”
ivryernest • 03.12.2022, 15:09
Și mâna acolo unde crede el că este inima... Și în România există moda asta, la nivel înalt ! Doar că inima e în altă parte. Ei, da...