Producătorul suedez Volvo Trucks, al doilea producător mondial de profil, va lansa o gamă întreagă de camioane electrice din anul 2021, un nou pas către electrificarea transportului și eliminarea combustibililor fosili.
Compania testează acum modelele Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX, acestea urmând să fie folosite în transportul de marfă și în construcții.
Acestea vor avea o capacitate maximă de transport de 44 de tone. În funcție de configurația bateriilor, vehiculele vor putea rula până la 300 de kilometri.
Distanța nu este însă foarte mare. Spre exemplu, autoturismul Tesla Model S are ca variantă de top opțiunea de a rula aproape 650 de kilometri.
Vânzările vor începe anul viitor, iar producția pe scară mare va demara din 2022.
“Prin creșterea rapidă a numărului de camioane electrice vrem să ajutăm clienții noștri să-și îndeplinească ambițiile lor privind sustenabilitatea. Suntem determinați să continuăm trecerea industriei noastre către un viitor sustenabil‟, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Alte modele au fost lansate din 2019
Volvo Trucks a început producția modelelor Volvo FL Electric și Volvo FE Electric încă din 2019. Acestea sunt destinate operațiunilor de distribuție din marile orașe. În America de Nord, modelul Volvo VNR Electric, un model pentru transport regional de marfă, va intra în vânzare din data de 3 decembrie.
Volvo Trucks estimează că va pune în vânzare modele pe hidrogen după 2025, obiectivul companiei fiind ca până în 2040 întreaga sa gamă să conțină doar modele eco.
Diferența față de mașinile Volvo
Volvo Trucks este al doilea producător de camioane din lume, după Daimler, producătorul camioanelor și autobuzelor Mercedes, potrivit Statista.com.
Alți producători mari din domeniu sunt grupul Volkswagen, care deține mărcile MAN și Scania, dar și producătorul american Paccar – care deține brandurile Kenworth, Peterbilt și DAF.
Volvo Trucks este o companie diferită de producătorul de autoturisme Volvo, acesta din urmă fiind deținut de grupul auto chinez Geely.