Potrivit unui studiu al Asociaţiei pentru reformarea sistemului de taxe şi impozite, dacă un contribuabil solicită telefonic anumite informaţii, majoritatea angajaţilor ANAF fie nu răspund, fie dau soluţii greşite! Culmea, unii îi pun pe plătitorii de taxe să citească singuri legea.
Studiul a fost făcut în 47 de administraţii fiscale din ţară şi din Capitală. Reprezentaţii Asociaţiei pentru reformarea sistemului de taxe şi impozite i-au întrebat pe funcţionarii ANAF ce contribuţii trebuie să se reţină pentru drepturile de autor ale unei persoane cu rezidenţa în Germania şi unde le pot achita. La 23 dintre sucursale nu au primit nici un răspuns, opt le-au transmis să citească legea şi, cel mai grav, cinci agenţii financiare au dat răspunsuri greşite. Mai mult, atunci când răspund la telefon, funcţionarii nu se prezintă cu numele lor şi al instituţiei pe care o reprezintă şi sunt extrem de reticenţi în a acorda informaţii contribuabililor din altă localitate.