Obiceiul femeilor care îi scot din minţi pe majoritatea bărbaţilor, adică shopping-ul, are o explicaţie ştiinţifică! Se pare că, de fapt, ciclul menstrual nu aduce numai crampe, crize de furie iraţională şi o poftă irezistibilă de a mânca dulciuri, ci şi o nevoie mai acută de cumpărături.
Cercetătorii de la Universitatea Concordia, din Canada, au investigat modul în care ciclul menstrual influenţează femeile şi dorinţele lor de consum, de utilizare a anumitor produse şi de cheltuire a banilor pe produse alimentare şi de înfrumuseţare. Aceştia au descoperit că în faza fertilă a ciclului menstrual, creşte preocuparea legată de înfăţişarea exterioară. De asemenea, s-a constat că femeile tind să cheltuiască mai mulţi bani în această perioadă, decât în altele.
„În vremurile ancestrale, femeile au fost nevoite să se concentreze asupra activităţilor care favorizau împerecherea în timpul perioadei fertile a ciclului menstrual. Aceleaşi mecanisme psihologice şi fiziologice le fac şi acum pe femei să consume produse relevante pentru asigurarea reproducerii în timpul fazei fertile”, a explicat dr. Gad Saad.
Când vine vorba de mâncare, însă, femeile tind să consume alimente bogate în calorii în perioada infertilă, iar specialiştii spun că şi acest fenomen este un mecanism dezvoltat de-a lungul timpului: în perioadele non-fertile, femeile se concentrau mai mult pe activităţi care nu aveau legătură cu împerecherea, precum procurarea hranei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro