Laszlo Borbely a propus măsura
De exemplu, cine avea de gând să vândă un Logan cu motor de 1.6 litri, din 2006, trebuia să-şi pună în gardă cumpărătorul că va avea de plătit la Fisc 594 de euro. Asta în condiţiile în care acest model se vinde la un preţ mediu de 3.000 de euro, iar cu 2.500- 3.500 de euro poţi să cumperi şi să înmatriculezi o maşină mai performantă, rulată în străinătate, unde drumurile şi combustibilii au o calitate mai bună. În acest caz, vânzătorul trebuia să lase mai mult din preţ ca să poată să scape de maşină. Ieri, Laszlo Borbely (foto), ministrul mediului, a declarat că va anula, printr-o ordonanţă propusă guvernului, plata acestei taxe până anul viitor. Ministrul a spus că vrea ca decizia să fie „o gură de aer proaspăt” pentru cei implicaţi. Cu alte cuvinte, dacă vă regăsiţi în această poveste, grăbiţi- vă să scăpaţi de maşina veche.
Taxa auto se plăteşte doar la prima înmatriculare
În rest, taxa auto rămâne neschimbată. Se aplică la prima înmatriculare a unei maşini în România şi e cu 25% mai mică decât cea veche. Cei care au achitat birul înainte de 2012 şi au plătit un preţ mai mare îşi pot recupera banii. Taxa se calculează pe baza următoarelor criterii: tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi norma de poluare, luându- se în considerare şi deprecierea autoturismului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro