Fănel Voicu

Maşinăria, care este gata de patru ani, dar nu a reuşit până acum să intre în sfera de interes a vreunei primării, a fost testastă astăzi în sectorul 4. Aparatul topeşte zăpada, apoi trece apa rezultată printr-o sită, pentru a opri impurităţile, după care, printr-un furtun, lichidul cald rezultat ajunge în canalizare.

Un astfel de utilaj, cu o capacitate de 12 metri cubi, costă 30.000 de euro, are o durată de viaţă garantată de 15 ani şi îşi poate amortiza preţul de achiziţie în patru ani, după care face profit.

Reduce costurile deszăpezirii cu 50%

Această maşină face deszăpezirea cu 50% mai ieftin faţă de metoda clasică, pentru că reduce mult costurile pentru combustibilul maşinilor care transportă zăpada şi cheltuielile cu forţa de muncă. De asemenea, rezolvă repede problema zăpezii care sufocă oraşul. Când am construit această maşină, am gândit-o pentru Centrul Istoric, unde nu se poate intra la deszăpezit cu utilaje mari. Mai avem o variantă, mai mare, la capacitatea de 200 de metri cubi pe oră, care poate fi folosită cu succes în centru. Cu 20 de maşini mari se poate topi toată zăpada din centrul Bucureştiului în câteva ore”, ne-a spus Fănel Voicu, Fănel Voicu, directorul firmei Energo-Term, producătorul maşinii de topit zăpada.

Dacă testele vor fi o reuşită, Primăria sectorului 4 este decisă să achiziţioneze cel puţin două maşini de topit zăpada de capacitate mare.

 
 

Urmărește-ne pe Google News