Într-un interviu acordat marți Yahoo Finance, citat de Business Insider, afaceristul, poreclit de americani Oracolul din Omaha, face o evaluare a efectelor pandemiei de coronavirus și trage concluzii menite parcă să liniștească spiritele, după ce o serie de voci din domeniul finanțelor au anunțat o criză iminentă.

Nu se pune problema unei crize financiare. Da, coronavirusul a impactat negativ economia globală, peste asta a venit și scăderea prețului petrolului, însă nici măcar combinate acestea două nu reprezintă o lovitură la fel de puternică precum aceea care a dus la criza din 2008 sau la cea din 1987.

Warren Buffett:

Luni, bursa de pe Wall Street a avut cea mai
proastă zi de la criza din 2008 încoace. Buffett susține însă că asta nu trebuie
să ne sperie: “Bursa e foarte sensibilă, reacționează
disproporționat la știri”.

Confirmând spusele afaceristului, bursa și-a
revenit ulterior. Pentru a cădea din nou, apoi, după anunțul lui Donald Trump
de a suspenda traficul aerian între SUA și Europa.

“Coronavirusul nu va pune
în genunchi economia mondială”, crede și economistul de top Philipp
Carlsson-Szlezak, de la Boston Consulting Group.

“Pandemia nu a lovit în
mod egal în toate domeniile, vor exista și câștigători când se va trage linie, așa
că nu e cazul să ne pregătim de recesiune”, spune Carlsson-Szlezak, citat de
Business Insider.

Istoria ne-a învățat că nu trebuie să punem semnul egal între fluctuațiile de pe piața financiară și economia reală. Până acum, impactul Covid-19 a fost neuniform. Unele afaceri au avut de suferit, altele au înflorit. Da, pandemia afectează cererea și oferta, economia are de suferit, însă nu sunt create premisele unui dezechilibru financiar cum a fost cel din 2008.

Philipp Carlsson-Szlezak:

Economistul mai crede că, la nivel macro,
economia se va contracta, cum e și firesc, ca urmare a pandemiei de coronaviroză,
însă la nivel micro s-ar putea ca lucrurile să înregistreze o evoluție pozitivă:
carantinați, oamenii vor petrece mai mult timp pe internet – pentru a face
cumpărături, a studia sau a comunica.

Am putea asista la o expansiune a comerțului online și a învățământului la distanță. Iar companiile ar putea recurge la soluții digitale pentru comunicare, pentru videoconferințe, câtă vreme angajații lucrează de acasă.

Philipp Carlsson-Szlezak:

Foto: EPA

Urmărește-ne pe Google News