Salariile piloţilor, personalului însoţitor şi angajaţilor din birouri vor fi diminuate, în medie, cu 14%. Directorul general József Váradi şi ceilalţi membri ai Consiliului director vor suferi o scădere a salariilor cu 22%, potrivit Reuters și publicației economice InCont.
În prezent, Wizz Air operează la 3% din capacitate şi compania susţine că dispune de lichidităţi în valoare de 1,5 miliarde de euro, ceea ce îi conferă o poziţie financiară solidă.
Totuși, analiştii de la Citi susţin că Ryanair şi Wizz Air vor fi singurele mari companii aeriene din Europa care nu vor fi nevoite să recurgă la o refinanţare.
Pandemia de coronavirus a paralizat transportul aerian, singurele zboruri care mai operează au caracter umanitar, respectiv repatrierea cetăţenilor.
Aeroportul Heathrow din Londra, în mod tradiţional cel mai aglomerat din Europa, a estimat că în luna aprilie numărul pasagerilor va scădea cu peste 90%, comparativ cu luna aprilie a anului trecut.
Înainte de pandemie, aeronavele Wizz Air zburau pe 700 de rute de la 25 de baze, legând 155 de destinaţii din 45 de ţări.
Alte companii aeriene cer ajutor guvernamental
Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA) a avertizat că numeroase companii aeriene ar putea să nu supravieţuiască celui de-al doilea trimestru, din cauza crizei de lichidităţi provocate de pandemia de coronavirus.
În consecință, cele mai mari companii aeriene de pe continent caută sprijin la stat, pentru a putea supraviețui coronavirusului.
Compania aeriană Air France-KLM a cerut fonduri de urgenţă de miliarde de euro de la statul francez, în timp ce negociază obţinerea unor credite de la bănci, care vor fi garantate de Franţa şi Olanda.
Și guvernul german poartă discuţii pentru a acorda companiei aeriene Lufthansa ajutoare de stat în valoare de mai multe miliarde de euro şi ar putea să preia o participaţie la compania aeriană, care a imobilizat la sol 90% din flota sa din cauza pandemiei de coronavirus, au declarat pentru Reuters, surse din apropierea acestui dosar.
Austrian Airlines (AUA) este, de asemenea, în negocieri cu guvernul privind un ajutor de stat pentru a salva locurile de muncă şi a păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi, a anunţat compania aeriană austriacă, adăugând că discuţiile sunt în stadiu preliminar şi ar putea dura câteva săptămâni.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro