„Am luat decizia de a reduce frecvența în luna august pentru a minimiza riscul de a anula curse în ultimul moment, astfel încât oamenii să își poată găsi alte curse”, a declarat Valeria Bragarenco, manager de comunicare al Wizz Air, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă.
Aceasta nu a dat detalii cu privire la cursele suspendate, nici numărul de clienți afectați.
Oficialul a spus că societatea face eforturi să realizeze toate zborurile programate. „Pe noi ne costă mai mult să anulăm un zbor, decât să-l realizăm”, a spus Bragarenco.
Decizia companiei vine după ce în ultima perioadă pasagerii Wizz Air s-au confruntat cu mai multe anulări sau amânări de zboruri.
Conform lui Bragarenco, clienții își primesc în medie banii înapoi în 30 de zile.
Care sunt cauzele
Managerul de comunicare a Wizz Air a spus că acestea nu sunt specifice doar pentru Wizz Air, ci se întâmplă în întreg sectorul aviatic.
Principalele cauze sunt lipsa pieselor de schimb, grevele operatorilor de trafic aerian sau ale personalului aviatic din diverse țări, ori evenimente neprevăzute, precum lovirea motoarelor în zbor de către păsări, conform oficialului.
Compania are 184 de avioane, dintre care 35 operează în România. 17 deservesc baza din București a companiei.
Cea mai mare bază a Wizz Air, în România
Conform oficialilor Wizz Air, Bucureștiul este cea mai mare bază a societății. Aceasta are peste 1.500 de angajați și șapte baze în țara noastră.
Din toată România, Wizz Air zboară pe 176 de rute, cele mai populare fiind Madrid, Dubai, Londra, dar și Zakynthos și Corfu în Grecia.
În luna mai, Wizz Air anunța suspendarea unui număr de 12 curse de zbor din România.
În februarie, operatorul făcea publică suspendarea unui număr de 5 curse din țara noastră, începând cu luna martie.
Wizz Air a mai anulat și anul trecut curse în vârf de sezon estival.
ANPC nu poate amenda compania
Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a declarat recent că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii în alte țări, conform Gândul.
O lege care să permită amendarea operatorilor se află în dezbatere în Parlament.
Conform Valeriei Bragarenco, Wizz Air respectă legislația în vigoare.
Prima la întârzieri în Marea Britanie
Despre zborurile anulate sau întârziate ale Wizz Air a scris inclusiv presa internațională: Yahoo News scria zilele trecute că operatorul a fost cel mai puțin punctual în anul 2021 și 2022 în Marea Britanie. Zborurile sale au avut întârzieri medii de 46 de minute anul trecut.
Conform sursei citate, Autoritatea Aviatică Civilă din Marea Britanie a declarat în decembrie 2022 că are „îngrijorări semnificative” cu privire la Wizz Air, deoarece întârzia plata rambursărilor pentru zborurile anulate, iar pasagerii săi erau mult mai predispuși să facă reclamații decât cei ai altor companii aeriene.
Foto: Profimedia
durban22 • 20.07.2023, 07:33
Parlamentul doarme si iar doarme devreme ce inca nu a adoptat o lege cu amenda pentru operatorii cu sedii în alte țări !.
Liviu27 • 19.07.2023, 23:59
Domnule , Horia Constantinescu, faceti demersurile necesare , pentru a putea sanctiona si alte entitati din afara tari , care isi desfasoara operatiuni in tara noastra si afecteaza intr-un fel sau altul cetateanul roman . Ma refer in special la operatorii de zbor , insa este valabil si pentru alte domenii . Depuneti un proiect de lege , nu asteptati mura in gura si sugestii de la cetatenii obisnuiti . Cred ca aveti oameni sa analizeze nivelul de nemultumire al calatorului roman . Sper sa se sesizeze cineva , sa iesim din somnolenta asta .