Modelul MONA M03 hatchback coupe este cel mai accesibil model al Xpeng și va concura cu alte vehicule electrice cu prețuri cuprinse în intervalul 14.000 -21.000 de dolari, care reprezintă o treime din vânzările totale de mașini în China.
Vor exista două versiuni ale MONA M03: una de bază, fără tehnologie avansată de conducere autonomă, disponibilă de la 16.813 dolari, și M03 Max – care utilizează o tehnologie similară cu cea a Tesla și are un preț de la 21.866 dolari.
Ambele sunt mai ieftine decât cel mai ieftin autoturism electric marca Xpeng, sedanul P5, care are un preț de la 22.000 de dolari.
Livrări din 2025
Livrările de M03 Max, „singura mașină cu conducere autonomă avansată la mai puțin de 200.000 de yuani (28.068 de dolari)”, vor începe la începutul anului viitor, a declarat He Xiaopeng, cofondator și CEO al XPeng Motors.
El a vorbit la o gală de lansare la Beijing. Compania a sărbătorit, de asemenea, cea de-a 10-a aniversare a producătorului auto cu sediul în Guangzhou.
Xpeng a dezvoltat marca Mona după ce a achiziționat unitatea de dezvoltare de mașini electrice de la Didi Global, compania chineză de transport de persoane care s-a retras de pe piața ultracompetitivă a vehiculelor electrice.
Cu Mona, Xpeng – care înregistrează pierderi, se așteaptă să realizeze o economie din producția mai mare. Compania a declarat anterior că se așteaptă la vânzări anuale de cel puțin 100.000 de mașini MONA.
Marja brută de profit a Xpeng s-a îmbunătățit în acest an datorită creșterii cu 20% a numărului de vehicule electrice vândute în primele șapte luni față de anul precedent și a creșterii veniturilor din oferirea de servicii tehnologice către Volkswagen.
Nio are o și ea o marcă ieftină
Un alt rivalul chinez al Xpeng, Nio, a lansat, de asemenea, o marcă mai ieftină, Onvo, în aprilie. Modelul Onvo L60, care va începe să fie vândut în septembrie, este de așteptat să se confrunte cu Tesla Model Y. Atât Onvo, cât și Mona EV nu folosesc senzori lidar în tehnologiile lor de conducere autonomă, o strategie similară cu Full-Self Driving de la Tesla.
Acesta folosește camere, ceea ce reduce costurile cu producția.
Fără senzori lidar
Un senzor lidar costă mult, deși prețul a scăzut brusc în ultimii doi ani, deoarece producătorii chinezi de senzori lidar, cum ar fi Hesai Technology, au crescut producția.
Xpeng a lansat în 2021 modelul P5, prima mașină din lume produsă în serie cu senzori lidar dotați opțional.
Cu toate acestea, în septembrie anul trecut a eliminat senzorul lidar de pe P5 pentru a reduce cel mai mic preț la 22.000 de dolari și pentru a viza consumatorii sensibili la preț. În prezent, mașinile Xpeng care au senzori lidar se vând cu amănuntul de la 31.450 de dolari.
Boom chinez
Sectorul mașinilor electrice a cunoscut un boom în China, datorită subvențiilor masive acordate de guvern.
Pe lângă producătorii tradiționali au apărut start-up-uri noi, precum Xpeng, Nio, Li Auto sau Leap Motor. Concomitent, au intrat în horă și giganți IT, precum Huawei și Xiaomi.
În schimb, din cauză că subvențiile le permit producătorilor să scadă masiv costurile, atât Uniunea Europeană, cât și Statele Unite au impus tarife vamale pentru importurile din China.