Yahoo a fost vândut companiei Verizon, iar activitățile în domeniul motoarelor de căutare, email și mesagerie vor fi unite cu divizia AOL a Verizon pentru a forma Oath. Noua entitate va fi condusă de fostul director general de la AOL, Tim Armstrong.
Actualul director al Yahoo!, Marissa Mayer, a demisionat din funcție și urmează să primească 23 de milioane de dolari compensații, potrivit CNN.
Achiziția Yahoo! de către Verizon va duce la crearea unui vehicul de investiții botezat Altaba Inc care va gestiona restul activelor Yahoo, inclusiv o participație de 15% în gigantul chinez de distribuție online Alibaba Group Holding Ltd. și o participație de aproximativ 36% la Yahoo Japan Corp.
Totodată, potrivit CNN, Verizon ar urma să disponibilizeze 2.100 de angajaţi, reprezentând 15% din personal.
Yahoo! a fost fondat în ianuarie 1994 de Jerry Yang and David Filo, fiind unul din pionierii din domeniul internetului, în anii ’90.
Yahoo a fost vândut companiei Verizon, achizția fiind anunțată de anul trecut
Preluarea Yahoo! de către Verizon a fost anunțată de anul trecut. Tranzacţia care a zguduit întreaga piaţă de media şi publicitate la nivel global pare a fi fost pregătită încă de acum câţiva ani. Primele mutări de la nivelul giganților online s-au înregistrat încă din 2012, odată cu venirea Marissei Mayer, fost director executiv al Google, ca CEO al Yahoo, moment care a creat un val de entuziasm printre acţionarii companiei şi nu numai.
Prezenţa sa a alimentat aşteptările de redresare rapidă a companiei, care nu reuşea să crească veniturile din publicitate pentru a concura cu liderii de piaţă Google şi Facebook. În contextual actual şi pe fondul speculaţiilor de plecare ale lui Mayer de la conducerea Yahoo, aceasta a declarat recent via Twitter că intenţionează să rămână, manifestându-şi entuziasmul faţă de această nouă etapă în viaţa companiei pentru care lucrează.
De-a lungul timpului, în afară de Verizon, printre cei care au mai dorit achiziționarea Yahoo s-au numărat și Time, Microsoft, Alphabet, Comcast sau AT&T, companii care, pe măsură ce lucrurile au avansat, au renunţat la a mai face o ofertă concretă.