„În lumina circumstanțelor extraordinare, întrerupem reclamele Google în Rusia”, a spus compania într-un comunicat. „Situația evoluează rapid și vom continua să împărtășim actualizări atunci când este cazul”, a completat Google LLC, o corporație americană multinațională care administrează motorul de căutare pe internet cu același nume, fondată în 1998.
Google a interzis anterior mass-media rusă finanțată de stat să cumpere sau să vândă reclame prin tehnologia sa. De asemenea, a invocat politica de evenimente sensibile, care interzice marketingul care încearcă să profite de război, cu excepția reclamelor de protest sau împotriva războiului.
Autoritatea de reglementare a mass-media din Rusia transmisese Google să nu mai afișeze reclame YouTube cu „informații politice false” despre Ucraina care urmăresc „dezinformarea publicului rus”.
Baza de date de afaceri SPARK a arătat anul trecut că cifra de afaceri a Google în Rusia în 2020 a fost de 85,5 miliarde de ruble (790 de milioane de dolari).
Urmărește pe Libertatea LIVETEXT cu cele mai noi informații despre războiul din Ucraina, declanșat de Rusia
Foto cu caracter ilustrativ: EPA