Sectoarele de gaming, televizoarele performante, uscătoarele de haine, aspiratoarele-robot și cele verticale, mașinile de spălat vase și ceasurile inteligente sunt produsele cu cele mai mari creșteri în căutările românilor, însă principalul semn de întrebare este în privința stocurilor, din cauza crizei de cipuri de la nivel global și a problemelor de pe lanțurile de aprovizionare.
Cuprins:
Plata cu cardul este și ea la modă, din cauza pandemiei. Lanțurile de magazine oferă acum posibilitatea de a comanda online și de a ridica produsul dintr-un magazin fizic aflat în apropiere.
Cum a apărut Black Friday
Black Friday este o sărbătoare care a apărut în Statele Unite și are loc în ultima zi de vineri din noiembrie, după Ziua Recunoștinței.
În România, Black Friday are loc de obicei la jumătatea lunii noiembrie, pentru ca apoi să ajungă toate produsele la cumpărători până în data de 1 Decembrie, când e zi liberă.
De regulă, toate magazinele din România țin Black Friday odată cu eMAG, cel mai mare retailer online din România.
Acesta derulează festivalul de shopping în acest an în data de 12 noiembrie, însă lanțurile Altex/Media Galaxy și Flanco au dat deja drumul promoțiilor.
1. Stabilește dinainte produsele dorite
Primul pas este identificarea nevoii, apoi documentarea și alegerea produsului, spune Raul Filip, director de achiziții în cadrul Altex.
„Recomandarea noastră este de a alege un produs de calitate, de la un comerciant de ȋncredere, care satisface maxim nevoia identificată”, spune Filip.
Conform eMAG, românii vor adăuga în coș produse din tot mai multe categorii, iar tendința va fi de a alege un retailer.
VEZI LA CE ORA INCEPE BLACK FRIDAY 2021 LA EMAG PE 12 NOIEMBRIE!
2. Compară prețurile
După stabilirea produsului, consumatorii trebuie să fie atenți la preț.
Există mai multe site-uri în România care compară prețurile și unde cei interesați pot vedea dacă există oferte mai bune.
Unul dintre acestea este Compari.ro, iar altul este Price.ro.
De asemenea, există site-uri care pot arăta evoluția prețului în timp pentru același produs. Unul dintre acestea este Istoric-preturi.info.
3. Atenție la condițiile de transport!
Pe lângă preț, consumatorii trebuie să analizeze serviciile suplimentare, precum livrare, finanțare, condiții de plată, buy-back, recuperarea deșeurilor electronice, conform lui Raul Filip, director de achiziții Altex.
ANCOM, autoritatea națională de telecomunicații, spune că, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau la deteriorarea sau pierderea acestora în timpul transportului.
ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opțiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziționează produsul și să solicite servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată.
Comunicat ANCOM:
Raul Filip, directorul de achiziții al Altex, spune că lanțul de magazine oferă transport gratuit pentru toate comenzile, în toată țara, în perioada 5-11 noiembrie.
De asemenea, se poate comanda ceva și se poate ridica produsul în cel mai apropiat magazin Altex sau Media Galaxy.
Pentru clienții eMAG cu abonament Genius, transportul este gratuit. Cei care nu au abonament plătesc transportul.
4. Pași de urmat
Reprezentanții eMAG au și o serie de pași de urmat pentru clienți:
- Să salveze cardul în contul online eMAG pentru plată rapidă în siguranță.
- Să identifice și să salveze adresa celui mai apropiat easybox.
- Să adauge în „favorite” produsele pe care le doresc.
- Să ia în calcul o soluție de plată flexibilă.
- Să se asigure că au un abonament Genius activ, pentru a beneficia de transport gratuit.
5. Verifică magazinele online
Verificarea magazinului este și ea necesară pentru a nu avea surprize neplăcute.
„Recomandăm clienților să verifice integritatea magazinelor online de la care achiziționează, atât din punct de vedere siguranță a plății cu cardul, dar si originea produselor, disponibilitatea și calitatea produselor”, spune Raul Filip.
6. Cumpărături în rate
Finanțarea și plata sunt la rândul lor importante.
Ratele și dobânzile mici ȋi ajută să achiziționeze produse pe care nu și le-ar permite dintr-o singură plată, potrivit oficialului Altex.
eMAG spune că oferă în fiecare an clienților posibilitatea de a achita online cu cardul de credit în până la 40 de rate fără dobândă.
7. Plata cu cardul
O tendință adusă de pandemie este plata cu cardul.
La Altex, din totalul vânzărilor, online și offline, 45% sunt cu cardul bancar, o creștere de 10 puncte procentuale în doar un an. Ȋn online, procentul este și mare – 57%, față de 49% anul trecut în cazul Altex.
La eMAG, plata cu cardul a depășit 40% din tranzacții, iar de Black Friday compania se așteaptă ca mai mult de jumătate dintre comenzi să fie achitate online, cu cardul.
8. Românii caută produse de calitate mai bună
Ovidiu Nicușan, director de marketing la Flanco, spune că de anul trecut propriul cămin a devenit centrul atenției pentru mulți români, iar acest lucru se traduce prin tendința de a achiziționa produse de o calitate superioară, mai performante.
Acesta arată categoriile unde au crescut masiv căutările:
- Gaming (+60%). Sunt incluse aici toate subcategoriile, de la console de jocuri la accesorii.
- Televizoarele inteligente cu tehnologie superioară, cu ecran OLED sau QLED, au consemnat o creștere de 180%.
- Căștile audio au o creștere de 40%, ca urmare a școlii online și a telemuncii.
- Mașini de spălat rufe (+40%), uscătoare de haine (+60%).
- Mașini de spălat vase (+90%).
- Aspiratoare-robot și aspiratoare verticale (+60%).
- Ceasuri inteligente (+50%). Această categorie crește ca urmare a atenției tot mai mari acordate sănătății, de la simpla monitorizare a exercițiilor fizice, până la puls, măsurarea saturației de oxigen în sânge sau monitorizarea somnului.
9. Tot mai multe incorporabile
De asemenea, crește interesul pentru electrocasnice incorporabile.
„În zona bucătăriei, am observat o tendință tot mai accentuată de a alege electrocasnice incorporabile, în detrimentul celor independente, cel mai probabil ca urmare a creșterii tranzacțiilor imobiliare și a proiectelor de amenajare sau renovare aferente”, spune Nicușan.
10. Livrare la easybox
eMAG estimează că tot mai mulți români vor opta pentru ridicarea produselor de la easybox.
Acestea sunt o serie de „dulapuri” de metal, amplasate în marile orașe, cu mai multe sertare. Curierul lasă produsele în acestea, iar fiecare client își poate ridica marfa introducând un cod.
Potrivit eMAG, primele comenzi vor putea fi ridicate de la easybox chiar în ziua de 12 noiembrie.